Zbiory grupy romanse_history
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Porwanie Deveraux, Jude
Oszustka Robards, Karen
Angielka Garwood, Julie
Burza i blask Blake, Jennifer
Odzyskana miłość Nowasky, Jan
Wynajęta narzeczona Krentz, Jayne Ann
Lord bez przeszłości Putney, Mary Jo
Po prostu miłość Balogh, Mary
Zakochany łajdak Rogers, Rosemary
Przepowiednia Putney, Mary Jo
2.
Szkocki honor Coffman, Elaine
Pokochaj mnie Kleypas, Lisa
Uwiedź mnie Kleypas, Lisa
Książę Foley, Gaelen
Tasmania Proctor, Candice
Wdówka Carlyle, Liz
Mój książę Quinn, Julia
Słodka uległość Brockway, Connie
Rzeka przeznaczenia Haran, Elizabeth
Pod płonącym niebem Haran, Elizabeth
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo