Zbiory grupy las_w_nas
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nasz las i jego mieszkańcy Dyakowski, Bohdan
Saga Puszczy Białowieskiej Kossak, Simona
Sekretne życie drzew Wohlleben, Peter
Simona Kamińska, Anna
Opowieści Kossak, Simona
Ludzie z ostatniej granicy Owl, Grey
O ziołach i zwierzętach Kossak, Simona
Duchowe życie zwierząt Wohlleben, Peter
Bestiariusz słowiański Zych, Paweł Vargas, Witold
Atlas owadów Bellmann, Heiko
2.
Atlas ptaków Hecker, Katrin Hecker, Frank
Tajemnicze życie grzybów Hofrichter, Robert
Duchowe życie zwierząt Wohlleben, Peter
Przewodnik wędrowca Gooley, Tristan
Gawędy o wilkach Kostrzyński, Marcin
Jak czytać wodę Gooley, Tristan
Zwierzęce ballady Jürisson, Helvi
Pusty las Sznajderman, Monika
W co się bawić Schofield, Jo Danks, Fiona
W co się bawić w miejskiej dżungli Schofield, Jo Danks, Fiona
3.
W co się bawić Danks, Fiona
Leśna szkoła dla każdego Houghton, Peter Worroll, Jane
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo