Zbiory grupy Chinofani
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Łaskawa ziemia Buck, Pearl S.
3 Matka Buck, Pearl S.
2 Peonia Buck, Pearl S.
2 Smocze ziarno Buck, Pearl S.
3 Ta trzcina żyje Buck, Pearl S.
2 Trzy córki pani Liang Buck, Pearl S.
2 Cesarzowa Buck, Pearl Sydenstricker
2 Dom w ruinie Buck, Pearl Sydenstricker
2 Moje różne światy Buck, Pearl Sydenstricker
2 Pałac kobiet Buck, Pearl Sydenstricker
2 Synowie Buck, Pearl Sydenstricker
3 Wiatr ze wschodu, wiatr z zachodu Buck, Pearl Sydenstricker
1 Zupa z trawy Chang, Hsien-liang
1 Dzikie łabędzie Chang, Jung
3 Piórko na wietrze Engelmann, Larry Wu, Emily Yimao
1 Chiny Fitzgerald, Charles Patrick
1 Kości wróżebne Hessler, Peter
1 Chiny Le Bas, Tom
1 Prowadzący umarłych Liao, Yiwu
3 Złoty chłopak, szmaragdowa dziewczyna Li, Yiyun
1 Chińszczyzna Sławińska, Irena
3 Cień Jedwabnego Szlaku Thubron, Colin
3 Góra w Tybecie Thubron, Colin
3 Za murem Thubron, Colin
1 Chiny Wetzel, Alexandra
1 Nazywam się Numer Cztery Ye, Ting-Xing
1 Chińszczyzna po polsku Zemanek, Adina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo