Zbiory grupy Chinofani
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nazywam się Numer Cztery Ye, Ting-Xing
Chiny Fitzgerald, Charles Patrick
Chiny Le Bas, Tom
Chiny Wetzel, Alexandra
Zupa z trawy Chang, Hsien-liang
Prowadzący umarłych Liao, Yiwu
Kości wróżebne Hessler, Peter
Dzikie łabędzie Chang, Jung
Chińszczyzna Sławińska, Irena
Chińszczyzna po polsku Zemanek, Adina
2.
Moje różne światy Buck, Pearl Sydenstricker
Pałac kobiet Buck, Pearl Sydenstricker
Cesarzowa Buck, Pearl Sydenstricker
Łaskawa ziemia Buck, Pearl S.
Synowie Buck, Pearl Sydenstricker
Dom w ruinie Buck, Pearl Sydenstricker
Trzy córki pani Liang Buck, Pearl S.
Smocze ziarno Buck, Pearl S.
Peonia Buck, Pearl S.
3.
Wiatr ze wschodu, wiatr z zachodu Buck, Pearl Sydenstricker
Matka Buck, Pearl S.
Ta trzcina żyje Buck, Pearl S.
Cień Jedwabnego Szlaku Thubron, Colin
Za murem Thubron, Colin
Góra w Tybecie Thubron, Colin
Piórko na wietrze Engelmann, Larry Wu, Emily Yimao
Złoty chłopak, szmaragdowa dziewczyna Li, Yiyun
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo