12.04.2017"Wielka Liga Czytelników"

Zapraszamy uczestników półfinału Konkursu "Wielka Liga Czytelników" do Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Poznaniu, ul. Bułgarska 19 (wejście od ul. Ptasiej).

Jest to drugi etap projektu pisany w formie drużynowego testu do którego zawodnicy przystapią na poziomach klasy 1-3 i 4-6.

Program półfinału:

9.45 - zbiórka uczestników w Bibliotece, sprawdzenie listy obecności

9.55 - przejście do sali Stadionu INEA, powitanie gości, odczytanie listu od organizatora

10.30 - rozpoczęcie pisania testu półfinalowego

11.40 - zakończenie pisania testu

12.00 - niespodzianka od Biblioteki

wlinstytucja.jpg


wlinstytucja.jpg wlinstytucja
jpg, 11 KiB, 212x150
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo