23.11.2016PoczytajMy

Nasza Biblioteka realizuje program CEO – PoczytajMy. Młodzież licealna przy wsparciu nauczycieli bibliotekarzy tworzy klub czytelniczy i przygotowuje spotkania czytelnicze dla dzieci, Wczoraj nasz klub zrealizował zajęcia w przedszkolu Baśniowy dom. Dziewczyny z XI LO przygotowały lekcję nt. "Mali czarodzieje", przeczytały książkę Wojciecha Widłaka „Syrop Maga Abrakabry”, którą jednocześnie zainscenizowały. Dzieci przeżywały bajkę poprzez aktywne włączanie się, poznały sułtana i czarodzieja, gotowały magiczny syrop dosypując różne składniki, przygotowały różczki, by potem zamienić się w żabę czy kamień. Przedszkolaki bardzo pozytywnie przyjęły licealistki, które doskonale odnalazły się w nowej roli.

15095094_1345157735495513_5789422504472014303_n.jpg 15181622_1345157785495508_5388477476301882290_n.jpg 15192628_1345157778828842_217990792080789392_n.jpg 15220064_1345157868828833_7742045148722813304_n.jpg


Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo