10.05.2023Czytaliście "Chołod"? / Tata też czyta (o piłce)

W Dyskusyjnym Klubie Książki rozmawialiśmy wczoraj o "Chołodzie" i "Byku" Szczepana Twardocha.
Czytaliście te książki? Podobały się?
Można podzielić się opinią np. tutaj:
w.bibliotece.pl
Albo dodać opinię, wykorzystując formularz, który jest pod opisem każdej książki w naszym katalogu.

A na spotkania DKK może przyjść każdy, nie tylko stali uczestnicy DKK. Zapraszamy za miesiąc!

DKK090523B.jpg

  • Byk / Szczepan Twardoch ; ilustracje Bartek Arobal Kociemba. - Wydawnictwo Literackie, 2022​
  • Chołod / Szczepan Twardoch. - Wydawnictwo Literackie, 2022.

Więcej bibliotecznych informacji:
bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktualności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)


TATA TEŻ CZYTA - NIE TYLKO SOBIE!
Dla taty: Może "Z pierwszej piłki" Remigiusza Mroza? Klik: www.olesno-bp.sowa.pl
Czyli powieść piłkarsko-kryminalna.
A "Najfutbolniejsi" do wspólnej lektury.
Klik: www.olesno-bp.sowa.pl

obrazek

TataTeżCzyta to ważne zawołanie. Dziś w Polsce chłopcy i panowie
czytają dużo mniej niż dziewczynki i kobiety. Na pewno jedną z przyczyn jest brak męskiego czytającego wzorca – warto to zmieniać. Tatusiowie, Wujowie, Dziadkowie, Starsi Bracia, Opiekunowie, Trenerzy – czytajcie!
Dzieci, którym rodzice regularnie czytają, już w wieku 3 lat rozumieją dwa razy więcej słów niż ich rówieśnicy! Czytanie wpływa na rozwój, stymuluje życiowe sukcesy. Pozwala zrozumieć siebie i innych; zdystansować się wobec trudów dorastania. Daje wiedzę, która idzie w parze ze sprawczością.
Warto też zajrzeć tutaj:
fpc.org.pl

bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktualności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)


DKK090523B.jpg DKK090523B
jpg, 336 KiB, 1280x1281
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo