Rodzaj wydarzenia

edukacyjne

Lokalizacja

al. Powstańców Wlkp. 18
WYDARZENIE
2022-11-24
T15:30
18.11.2022KLUB NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
[awatar]
Piła PBP

Zapraszamy serdecznie na warsztaty w ramach Klubu Nauczyciela Bibliotekarza, które odbędą się w dniu 24 listopada 2022 r. o godz. 15.30. Miejscem spotkanie będzie sala nr 20, znajdująca się na pierwszym piętrze w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica, al. Powstańców Wielkopolskich 18 w Pile.
Tym razem warsztaty poprowadzi p. Kinga Świeczkowska na zaproszenie bibliotekarki ZS
p. Joanny Drabowicz.
Z uwagi na liczne prośby - tematem przewodnim będzie Praca w programie Mol Net+.
Osoby zainteresowane bardzo prosimy o zgłaszanie chęci udziału w spotkaniu drogą mailową na adres: l.bochan@cdn.pila.pl.Liczymy na Państwa obecność.
thumbnail_MOL NET+.png


thumbnail_MOL NET+.png thumbnail_MOL NET+
png, 644 KiB, 1280x908
Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Piła PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo