29.04.2019"100 lat UAM" : konkurs

Zarząd Województwa Wielkopolskiego ogłasza konkurs "100 lat UAM". Koordynatorem konkursu jest Departament Edukacji i Nauki Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.
Celem konkursu jest: wzbudzenie zainteresowania wśród uczniów historią Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, biografią jego patrona, historią absolwentów Uniwersytetu oraz kierunkami studiów. W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież z przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół pona­dpod­staw­owyc­h z terenu Wielkopolski.

Uczestnicy konkursu mają za zadanie przygotować:

dzieci przedszkolne – pracę plastyczną dowolną techniką plastyczną w formacie A4 – temat: Patron UAM,
uczniowie szkół podstawowych kl. I-IV – rymowankę lub krótki wiersz na temat UAM,
uczniowie szkół podstawowych kl. V-VIII – temat: Wybitny absolwent UAM w mojej okolicy - opis na 2 stronach (format A4, czcionka 12 Times, 1 wiersz odstępu),
uczniowie gimnazjów oraz szkół ponadpodstawowych – Ja jako przyszły student UAM – rysunek albo zdjęcie sleeveface z książką wydaną przez Wydawnictwo UAM lub z materiałami promującymi Uczelnię.

Prace wraz z Kartą zgłoszeniową (załącznik nr 1 do Regulaminu) należy złożyć do 17 maja 2019 r. osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu).

Autorzy najlepszych prac w każdej kategorii wiekowej otrzymają nagrody rzeczowe podczas uroczystej Gali.

Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem konkursu : pbp.poznan.pl

Zobacz Kartę zgłoszeniową : pbp.poznan.pl

Komentarze

Brak komentarzy


Dodaj komentarz
Poznań PBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo