Tancerka z Kairu

Tytuł oryginalny:
The belly dancer
Autor:
DeAnna Cameron
Tłumacz:
Anna Bereta-Jankowska
Wydawca:
Wydawnictwo Otwarte (2013)
ISBN:
978-83-7515-241-8, 83-7515-241-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Chicago, 1893 rok. By zdobyć uznanie wymagającego męża, Dora postanawia pomóc przy organizacji Wystawy Światowej. Pod opiekę dostaje grupę tancerek brzucha z Egiptu. Zafascynowana egzotycznym tańcem, dającym poczucie wolności, zaczyna inaczej patrzeć na swoje dotychczasowe życie. Powoli poznaje inny świat i odkrywa, czym są odwaga, pasja i namiętność. Czy taniec pozwoli jej wyzwolić się z roli idealnej żony i otworzyć na prawdziwą miłość? Inspiracją dla DeAnny Cameron była historia jednej z pierwszych na świecie tancerek brzucha o imieniu Little Egypt, która zdobyła sławę po Wystawie Światowej w Chicago i rozsławiła ten taniec na cały świat.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Chicago, 1893 rok. By zdobyć uznanie wymagającego męża, Dora postanawia pomóc przy organizacji Wystawy Światowej. Pod opiekę dostaje grupę tancerek brzucha z Egiptu. Zafascynowana egzotycznym tańcem, dającym poczucie wolności, zaczyna inaczej patrzeć na swoje dotychczasowe życie. Powoli poznaje inny świat i odkrywa, czym są odwaga, pasja i namiętność. Czy taniec pozwoli jej wyzwolić się z roli idealnej żony i otworzyć na prawdziwą miłość? • Inspiracją dla DeAnny Cameron była historia jednej z pierwszych na świecie tancerek brzucha o imieniu Little Egypt, która zdobyła sławę po Wystawie Światowej w Chicago i rozsławiła ten taniec na cały świat.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo