Mors, Pinky i archiwum pułkownika Bergmana

Autor:
Dariusz Rekosz
Ilustracje:
Bohdan Butenko (1931-2019)
Lektor:
Piotr Borowski
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2008-2009)
Heraclon International. StoryBox.pl
ISBN:
978-83-7469-848-1, 978-83-7927-430-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
powieści
5.0

Leszek Morszol (pseudonim: Mors) to piegowaty miłośnik nauk ścisłych, starych komiksów i lodów czekoladowych. Kiedyś chciał być Hanem Solo z "Gwiezdnych Wojen", teraz marzy, by zostać najlepszym detektywem na świecie. Alicja Pankiewicz (pseudonim: Pinky) ma długie blond włosy i uwielbia różowe ciuchy. Lubi zagadki matematyczne oraz podróże. Widzi i słyszy dużo więcej niż inni - i potrafi zrobić z tego użytek. Para szkolnych detektywów tym razem przeżywa niezwykłe przygody w Górach Świętokrzyskich. Nawet zwykła szkolna wycieczka może czasami zmienić się w niebezpieczną wyprawę, a sprzątanie sklepu ze starociami - w sensacyjną aferę. Czy Morsowi i Pinky uda się odnaleźć zaginione archiwum pułkownika Bergmana? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czwarta część z serii przygód dwójki szkolnych detektywów. • Mors i Pinky jadą na klasową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Ich umysły nigdy nie próżnują i dla rozgrzewki rozwiązują takie oto zadanie: „Andrzej ma 16 lat. To jest dokładnie dwa razy tyle, ile Wojtek miał lat wtedy, gdy Andrzej miał tyle, ile Wojtek ma teraz. Ile lat ma Wojtek?”. • Jednak prawdziwe zadanie czeka na detektywów w Lechowie, gdzie były partyzant z czasów II wojny światowej prowadzi antykwariat. Do sklepiku włamuje się obcokrajowiec – jak się okazuje, syn Otto Bergmana, pułkownika SS. Bergman pod koniec wojny uciekł z Polski, ale nie zdążył zabrać swych skarbów ani wieloletniego archiwum. • Powieść dla dzieci, pełna zagadek do rozwikłania. • Bardzo lubię tę serię.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo