Powstanie Wielkopolskie 1918-1919

Inne tytuły:
zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej
zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum
Autorzy:
Wiesław Zdziabek
Maria Pacholska
Wydawcy:
Oficyna Edukacyjna Wydawnictwa eMPi2 (2008-2021)
Wydawnictwo eMPi2 Mariana Pietraszewskiego (2008)
Oficyna Edukacyjna Wydawnictwa (2008)
Wydane w seriach:
Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego
Autotagi:
druk
podręczniki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka podzielona jest na dziewięć rozdziałów w których przedstawiono w sposób zwięzły i treściwy genezę, przebieg oraz konsekwencje Powstania Wielkopolskiego. W ujęciu chronologicznym opisano sytuację panującą w Polsce w granicach trzech zaborów. Następnie scharakteryzowano sytuację panującą w Wielkopolsce w okresie I wojny światowej oraz przed wybuchem powstania. Naświetlono sytuację działań wojskowych na frontach powstańczych i wydarzenia w skali ogólnopolskiej, które miały miejsce po zakończeniu powstania. • Uzupełnieniem materiału są teksty źródłowe, wspomnienia organizatorów i dowódców powstania, fotografie i mapy oraz indeks nazwisk i miejscowości ułatwiający orientację w terenie i chronologii wydarzeń. • Publikacja adresowana jest do szerokiego grona czytelników. Może być przydatna nauczycielom jako materiał pomocniczy w nauczaniu historii, a uczniom w przygotowaniu się do egzaminów, konkursów i olimpiad historycznych oraz motywować do dalszego rozwijania wiedzy, pobudzać historyczną ciekawość i przywiązanie do lokalnej społeczności. Dopełnieniem publikacji mogą być wydane w tym cyklu zeszyty ćwiczeń dla szkoły podstawowej i gimnazjum.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum zeszyt do ćwiczeń gimnazjum
Autorzy:Wiesław Zdziabek Maria Pacholska
Wydawcy:Oficyna Edukacyjna Wydawnictwa eMPi2 (2008-2021) Wydawnictwo eMPi2 Mariana Pietraszewskiego (2008) Oficyna Edukacyjna Wydawnictwa (2008)
Serie wydawnicze:Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego
ISBN:978-83-89287-84-7 978-83-89287-85-4 978-83-89287-86-1 83-89287-86-1 978-83-8987-86-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk gimnazjum książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo