Patyki i patyczki

Autor:
Jan Twardowski (1915-2006) ...
Ilustracje:
Joanna Ksycińska
Wydawcy:
Wydawnictwo M (2007)
Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej (1987-2004)
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Zbiór krótkich nauk dla dzieci wyjaśniających im kim jest Bóg i jakie miejsce powinien zajmować w życiu każdego chrześcijanina. Prosty i obrazowym językiem mówi o zwyczajnym świecie: o tajemnicach drzew i kwiatów, świętach, wakacjach czy klasówce z religii. Fenomen niezwykłej popularności utworów ks. Jana Twardowskiego można tłumaczyć tym, że cała jego twórczość wolna jest od zła, przemocy i nienawiści. Jeśli ks. Jan pisze o cierpieniu, chorobie i śmierci, to zawsze ukazuje ich głębszy sens. Utwory napisane prostym, nierzadko potocznym językiem są zrozumiałe przez wszystkich.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dziecięcym piórem
Autorzy:Jan Twardowski (1915-2006) ks Twardowski Jan
Ilustracje:Joanna Ksycińska
oraz:Joanna Ksycińska
Wydawcy:Wydawnictwo M (2007) Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej (1987-2004)
ISBN:83-85015-28-0 83-85015-37-X 83-85015-53-1 83-85015-81-7 978-83-60725-19-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja proza wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo