Zdolności i twórczość:

koncepcje - badania - praktyka

Redakcja:
Miłosz Wawrzyniec Romaniuk
Małgorzata Jabłonowska
Wydawca:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (2022)
ISBN:
978-83-66879-85-0
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Zdolności i twórczość to dopełniające się i przenikające aspekty życia człowieka, który kroczy drogą od potencjału do urzeczywistnienia, od wzniosłych idei do konkretów codzienności. To ważne elementy funkcjonowania człowieka młodego, będącego w trakcie rozwoju, ale także pedagoga mającego poczucie odpowiedzialności i gotowość wspomagania rozwoju młodych. Właśnie zdolności i twórczość są przedmiotem niniejszej publikacji wieloautorskiej, w której, rozpoczynając od refleksji i rozważań osadzonych w realiach współczesnego świata, poprzez badania dochodzi się do przykładów rozwiązań praktycznych - najpierw z obszaru zdolności, a następnie twórczości. Takie ułożenie tekstów wskazuje na potrzebę łączenia refleksji uczonych z badaniami i praktyką. Publikację otwierają teksty skłaniające do zastanowienia się nad tym, ku jakim wartościom prowadzony jest młody człowiek we współczesnym świecie, w jaki sposób możliwe jest wsparcie jego rozwoju, jak poprzez innowacyjność nie zatracić jego potencjału twórczego również w instytucjonalnych formach edukacji, jak urzeczywistniać idee pedagogiki twórczości z wykorzystaniem sztuki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo