Zły

Autor:
Leopold Tyrmand (1920-1985) ...
Wyd. w latach:
1955 - 2014
Wydane w seriach:
Biblioteka Wykształciucha
Biblioteka Gazety Wyborczej
Biblioteka Gazety Wyborczej. Mistrzowie Słowa
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.5 (10 głosów)

Książka - legenda. Najpoczytniejszy kryminał napisany w czasach PRL-u. A tak naprawdę niezwykle inteligentnie opis Polski Ludowej, przebrany w strój ni to kryminału, ni to romansu, ni to westernu. Zaczyna się od tajemniczych napadów. Z tym, że wszyscy atakowani - to bandziory. Ludowa milicja staje na głowie, by dostać jedynego sprawiedliwego, szeryfa bez twarzy, który sprawia, że ludzie zaczynają się czuć bezpieczni. Podziemny światek Warszawy rusza na wojnę. Bohater ma tylko jeden znak rozpoznawczy, niezwykłe, świetliste spojrzenie. A dodatkowo w tle historia miłosna, której osią jest Marta Majewska, niechcący wciągnięta w przestępcze życie Warszawy.(merlin.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Znakomita relacja z powojennej Warszawy lat '50. Fabuła momentami nieco naiwna, ale plastyczne opisy zniszczonej i odbudowywanej z mozołem stolicy urzekają.
  • Dla mnie język jakim napisana jest ta książka jest po prostu nie do czytania. Dobrnęłam do 145 strony i odpuściłam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Leopold Tyrmand (1920-1985) Czytelnik Marek Lektor Kondrat
Lektorzy:Marek Kondrat Piotr Olędzki
Komentarz:Dorota Wyżyńska Marek Łuszczyna
Wydawcy:Ewa Malinowska-Grupińska Wydawnictwo MG (2011-2014) IBUK Libra (2013) Prószyński Media (2009) Dom Wydawniczy Bellona (2008) Agora (2007) Prószyński i Spółka (2001-2004) Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1955-1993) Związek Niewid (1988) Wydawnictwo MG Ewa Dorota Malinowska-Grupińska
Serie wydawnicze:Biblioteka Wykształciucha Biblioteka Gazety Wyborczej Biblioteka Gazety Wyborczej. Mistrzowie Słowa
ISBN:83-07-01982-6 83-07-01986-9 83-07-02391-2 83-7255-959-7 978-83-60225-83-7 978-83-61297-14-7 978-83-61297-67-3 978-83-7337-693-9 978-83-7648-074-9 978-83-7779-091-5 978-83-7779-336-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo