Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem

Tytuł oryginalny:
Ten things every child with autism wishes you knew
Autor:
Ellen Notbohm
Tłumaczenie:
Marzena Szymańska-Błotnicka
Joanna Bilmin-Odrowąż
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2017-2024)
Świat Książki (2009)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
ISBN:
978-83-233-4241-0, 978-83-233-5338-6
978-83-233-7524-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Więcej informacji...

Mądra i świetnie napisana książka. Jej autorka, matka autystycznego Bryce`a, stara się wyrazić myśli i pragnienia mówiąc głosem osób z autyzmem. I dobrze jej to wychodzi. Czytelnik nie znajdzie w książce opisu aktualnych teorii naukowych wyjaśniających czym jest autyzm, ani przeglądu badań. Znajdzie natomiast opis konkretnych trudności osób z autyzmem, próby ich wyjaśnienia oraz pomysły jak sobie z nimi radzić w codziennym życiu. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja pisana prostym językiem, ale jednocześnie z pasją, która wyjaśnia nie tylko problemy związane z komunikowaniem się dzieci z autyzmem, ale dość szczegółowo opisuje ich problemy sensoryczne oraz somatyczne (m.in. związane z alergiami, zaburzeniami trawienia, dolegliwościami bólowymi), tłumaczy skąd się biorą tzw. trudne zachowania dziecka. Wielką zaletą książki jest traktowanie dzieci z autyzmem jako całych osób a nie zespołu objawów. Autorka potrafi to uzasadnić, wskazać konkretne korzyści z takiego sposobu myślenia. I jeszcze jedno. Książka jest przesycona pozytywnym myśleniem. Dodaje wiary i zachęca do działania. Jest to książka dla każdego, kto zetknął się z autyzmem lub chciałby się o nim czegoś dowiedzieć. Jestem przekonana, że z jej lektury wiele wyniosą zarówno rodzice, nauczyciele, terapeuci, lekarze, ale także osoby znające problem autyzmu jedynie z filmów. Wierzę, że ta książka przyczyni się do zmiany wizerunku dziecka z autyzmem - że zamieni tego w sobie dziwaka, na człowieka z wielkim potencjałem, którego właśnie my możemy mu pomóc odkryć i zrealizować.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem
Autor:Ellen Notbohm
Tłumaczenie:Marzena Szymańska-Błotnicka Joanna Bilmin-Odrowąż
Wydawcy:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2017-2024) Świat Książki (2009) Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Serie wydawnicze:Psychologia Psychologia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Seria Psychologia Psychologia - Uniwersytet Jagielloński Seria: Spektrum Spektrum Spektrum - Uniwersytet Jagielloński Spektrum - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:978-83-233-4241-0 978-83-233-5338-6 978-83-233-7524-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia rodzina wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo