Dziewczynka z zapałkami:

Stary dom

Autor:
Hans Christian Andersen (1805-1875) ...
Ilustracje:
John Patience
Krzysztof Wiśniewski ...
Wyd. w latach:
1996 - 2006
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Stary dom
Autorzy:Hans Christian Andersen (1805-1875) John Patience
Ilustracje:John Patience Krzysztof Wiśniewski Anna Stefaniak Wojciech Wejner Lech Stefaniak
Opracowanie:Andrzej Fonfara Anna Sójka
Wydawcy:Liwona (2006) Wydawnictwo Sara (2002) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1996) Kama Oficyna Wydawnicza BGW Polska Oficyna Wydawnicza BGW
Serie wydawnicze:Baśnie Hansa Andersena Biblioteka Małego Człowieka Biblioteka Najmłodszych Słucham i Czytam Książki Szczęśliwego Dzieciństwa
ISBN:83-7066-053-3 83-7083-694-1 83-7153-030-7 83-7297-314-8 978-83-60153-74-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk książki literatura nagrania reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo