Alicja w Krainie Czarów

Tytuł oryginalny:
Alice in wonderland
Autor:
Lewis Carroll (1832-1898) ...
Wyd. w latach:
1969 - 2019
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.0

"Ciekawiejsze, coraz ciekawiejsze!" - zawolala Alicja? A może wpadniesz razem z Alicją do króliczej norki? W Krainie Czarów czekają na Ciebie przedziwne przygody. Wszystko stoi tu na głowie: króliki mówią, karty maszerują, a koty rozpływają się w powietrzu. Nigdzie na świecie nie spotkasz gromady takich zwierzaków dziwaków, nigdzie nie spróbujesz bardziej niezwykłego ciasteczka. Otwórz książkę i wejdź do magicznej krainy!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Charles Lutwidge Dodgson znany jest lepiej pod pseudonimem Lewis Carroll. Najsławniejsza jego powieścią była wydana w 1865 roku „Alicja w Krainie Czarów”. • Alicja, tytułowa bohaterka, spędza czas ze swoją siostrą. Nagle spostrzega Białego Królika, który pędzi na złamanie karku, upominając się przy okazji. Zainteresowana dziewczynka podąża za nim, przez co trafia do magicznej krainy, która w niczym nie przypomina jej świata. Zwierzęta potrafią mówić, a cukierki sprawiają, że można albo urosnąć, albo zmaleć. To jeszcze nie jest najbardziej zaskakujące – Alicja poznaje Księżną, której kucharka używa tylko pieprzu, rozbija talerze, a dziecko jej chlebodawczyni jest prosiaczkiem. Oprócz tego dziewczynka wprasza się na herbatkę do Kapelusznika i Zająca Marcowego, którzy podwieczorek jedzą już od tygodni. Na swojej drodze spotyka też kota, który potrafi znikać i pojawiać się kiedy tylko chce. Na końcu Alicja ma zaszczyt poznać parę królewską – Królową Kier, która wszystkim ścina głowy i jej nieco zastraszonego męża. Przy okazji przeżywa masę śmiesznych i niep­rawd­opod­obny­ch przygód – prawie tonie we własnych łzach, jest świadkiem w procesie sądowym i ciągle zmienia swój wzrost. • Alicja jest przedziwną bohaterką. Po pierwsze to mała dziewczynka, która jest łatwowierna i porywcza. Łatwo ją zdenerwować, co często okazuje. Przy okazji nie potrafi trzymać języka za zębami, co pokazała między innymi opowiadając Myszy o tym jak jej kot łowi gryzonie. Oprócz tego wydaje się być nieco samolubna i uparta. Bardzo trudno spierać się z jej zdaniem. Przyznam szczerze, że nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia, właśnie przez swój charakter. • Sama historia jest zwariowana i niesamowita. Spotkane przez dziewczynkę zwierzęta, stworzenia i ludzie są różnorodni, ale nieco zbyt oderwani od rzeczywistości. Często wypowiadają się bez najmniejszego sensu, co utrudnia zrozumienie sytuacji. Mocną stroną opowieści jest jej niep­rzew­idyw­alno­ść – nie potrafiłam powiedzieć, co zaraz się stanie. • Jeśli chodzi o stronę techniczną to należy pochwalić piękne wydanie mojego egzemplarza – znajdują się w nim zarówno kolorowe obrazki, na specjalnych kartka, jak też czarno-białe rysunki wplecione w tekst. Całość otoczona jest prostą, acz ozdobną ramką, która nadaje dodatkowego uroku książce. Jeśli chodzi o treść, to warto w tym momencie nadmienić, że czytałam wersję w przekładzie Marii Morawskiej. Jest to ważna informacja, gdyż przekładów „Alicji…” było w Polsce kilka. Każdy różni się detalami, ale też ma coś oryginalnego w swoim wydaniu. W mojej wersji zauważyłam kilka literówek i połączeń słów, a także braki wcięć akapitowych. Co dla mnie jest też minusem, niektóre kwestie dialogów wplecione były w narrację, a inne ciągnęły się przez kolejne akapity, co bardzo utrudniało odbiór. • Książkę czytało mi się całkiem dobrze, chociaż nie zachwyciła mnie. Podeszłam do niej z wielkimi oczekiwaniami i poczułam się zawiedziona. Trudno mi było zrozumieć sens tej opowieści. Jest ona dobrze napisana – dialogi są interesujące, postaci różnorodne a całość tekstu w miarę spójna. Nie potrafiłam jednak wczuć się w daną mi historię i przez to rozczarowałam się. • Komu mogę polecić książkę? Na pewno tym, którzy lubią bajki i nie boją się irracjonalności. Tego jej na pewno nie brakuje. Poza tym to całkiem miła opowieść, jeśli ktoś nie stawia jej zbyt wysokich wymagań.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:O sześciu wędrowcach O tym co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra Alice`s adventures in Wonderland Po drugiej stronie lustra Alicja po drugiej stronie zwierciadła
Autorzy:Lewis Carroll (1832-1898) Antoni Marianowicz (1924-2003) Katarzyna Najman Gosia Mosz Maria Morawska-Horawska Antoni Lange (1861-1929) Olga Siemaszko (1914-2000) Lewis Carrolla Wilhelm Grimm (1786-1859) Bogumiła Kaniewska Elżbieta Śnieżkowska-Bielak Jacob Grimm (1785-1863)
Reżyseria:Nick Willing Wiesław Opałek (1920-1980)
Ilustracje:Gosia Mosz Carlos Busquets John Tenniel (1820-1914) Pierre Couronne Maria Morawska-Horawska Olga Siemaszko (1914-2000) Dorota Szal Grzegorz Proniewski Marek Szal Robert Ingpen Zdenko Bašić Rene Cloce Sławomir Jezierski Ryszard Kaczmarek Jacek Pasternak Anna Wojciechowska
Scenariusz:Peter Barnes (1931-2004) Jerzy Szyłak
Kompozytorzy:Richard Hartley Ryszard Sielicki (1916-2005)
Redakcja:Lewis Carroll (1832-1898) Jolanta Kozak
Lektorzy:Tina Majorino Robbie Coltrane Whoopi Goldberg Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Ryszarda Sielickiego Magdalena Zawadzka Irena Kwiatkowska (1912-2011) Iga Cembrzyńska Piotr Fronczewski Marian Kociniak (1936-2016)
Zdjęcia:Giles Nuttgens
Opracowanie:Halina Kozioł
Adaptacja:Antoni Marianowicz (1924-2003) Jane Carruth Magdalena Proniewska
Tłumaczenie:Antoni Marianowicz (1924-2003) Maria Morawska-Horawska Antoni Lange (1861-1929) Pamela Lange Iwona Libucha
oraz:Lewis Carroll (1832-1898) Katarzyna Najman
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (2000-2019) Firma Księgarska Jacek Olesiejuk (2015) Wydawnictwo Wilga (2011-2012) Buchmann (2010) Świat Książki (2010) Vision Film (2007) Oxford Educational (2006) Zielona Sowa (2005) Nasza Księgarnia (1969-2005) Com (2002) Polskie Nagrania (2002) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2001) Prószyński i Spółka (1999) Hallmark (1999) Wydawnictwo Paweł Skokowski (1995-1998) Nasza Księgania (1996) Graf (1992) Alfa Beta Books (1990) Resovia (1990) Polskie Nagrania Muza
Serie wydawnicze:101 Bajek Bajki nad Bajkami "Bajkolandia" 101 Bajek/ Siedmioróg Bestsellery dla Dzieci Kanon Lektur Klasyka Dziecięca Wielka Kolekcja Bajek [Sto]101 Bajek
ISBN:83-10-08567-2 83-10-11089-8 83-7049-014-X 83-7162-654-1 83-7255-374-2 83-7325-191-X 83-7325-194-4 83-7389-883-2 83-7425-165-4 83-7425-397-5 83-86720-12-3 978-83-259-0284-1 978-83-66251-46-5 978-83-7568-191-8 978-83-7568-248-9 978-83-7568-327-1 978-83-7670-090-8 978-83-7565-327-1
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 44 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo