5 maszyn miłości

Tytuł oryginalny:
Cinc màquines de l'amor
Inne tytuły:
Pięć maszyn miłości
Autor:
Marta Prada
Ilustracje:
Merce Tous
Tłumacz:
Katarzyna Górska
Wydawca:
Levyz Books (2025)
ISBN:
978-83-66633-58-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań

Jak nauczyć dziecko stawiać granice i wyrażać swoje potrzeby? Ta książka to mądra opowieść, która ułatwi Ci rozmowę na te ważne tematy. Lúa uwielbia pocałunki. Z kolei jej brat Max nie może ich znieść. Lúa jest przekonana, że „maszyna do pocałunków” Maxa nie działa poprawnie, aż do momentu, gdy dziadek opowiada im, że miłość wprawia w ruch nie jedną, ale aż pięć różnych maszyn w naszym wnętrzu. Dzieci dowiadują się, że maszyny miłości nie działają przez cały czas ani wobec wszystkich osób. Kiedy nie mamy ochoty wyrażać miłości, mówimy NIE. To my wybieramy osobę i odpowiedni moment, aby nasze maszyny wytworzyły uczucia. Uroczo zilustrowana opowieść o językach miłości w rodzinie i społeczności, a przede wszystkim o asertywności. Marta Prada jest nauczycielką montessoriańską, certyfikowaną edukatorką Pozytywnej Dyscypliny i Komunikacji bez Przemocy. Książce patronuje Aktywne Czytanie. [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo