Jak żyć dobrze, będąc DDA

Inne tytuły:
Jak żyć dobrze, będąc dorosłym dzieckiem alkoholików
Autor:
Marta Sak
Redakcja:
Joanna Maciejewska
Alicja Stankiewicz
Marta Piasecka
Wydawca:
Wydawnictwo RM
Wydane w seriach:
Żyj Lepiej
Żyj Lepiej (Wydawnictwo RM)
ISBN:
978-83-8151-832-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Jako dzieci nie mamy wpływu na to, w jakiej rodzinie się wychowujemy, ale w dorosłości możemy zadecydować, co zrobimy z bagażem trudnych doświadczeń. Alkoholizm lub inne przewlekłe trudności rodziców mają trwały i negatywny wpływ na zdrowie psychiczne dzieci. Szereg problemów, z jakimi mierzą się one już jako dojrzali ludzie, to syndrom DDA – dorosłe dzieci alkoholików, lub DDD – dorosłe dzieci dysfunkcji. DDA i DDD miewają tendencje do uzależnień, problemy z okazywaniem i regulacją emocji, tworzeniem trwałych i zdrowych relacji, stawianiem sobie realistycznych wymagań. To grupa bardzo liczna i zróżnicowana pod względem przeżywanych problemów, ale podłoże ich cierpienia jest zazwyczaj podobne. Tkwi w niedoborze opieki rodzicielskiej, wstydzie i poczuciu winy, braku zrozumienia i deficycie różnych umiejętności, które inne dzieci nabyły w swoich zdrowych rodzinach. Oto poradnik dla każdego, kto czuje, że chce uwolnić się spod wpływu trudnego dzieciństwa na swoje obecne życie. Autorka w przystępny sposób tłumaczy mechanizmy powstawania problemów DDA/DDD, pomagając w zrozumieniu samego siebie. Pokazuje, jak pracować nad toksycznym wstydem, radzeniem sobie z emocjami, budowaniem świadomych i satysfakcjonujących związków z innymi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo