Ulice Babilonu:

londyńska zagadka

Tytuł oryginalny:
Babylons gator
Autor:
Carina Burman
Tłumacz:
Justyna Czechowska
Wydawca:
Wydawnictwo Skrypt (2009-2012)
Wydane w seriach:
Kolekcja skandynawska
ISBN:
978-83-89522-88-7, 878-83-89522-88-7
Autotagi:
druk
książki
4.0

Londyn. 1851 rok, w którym odbywa się wielka Wystawa światowa. Do stolicy imperium przyjeżdża egocentryczna i przebojowa Euthanasia Bondeson. W towarzystwie walijskiego inspektora policji pisarka o pasjach detektywa wyrusza na poszukiwania swej młodziutkiej damy do towarzystwa, która zaginęła w wąskich uliczkach Londynu. Spotyka tam żebraków i prostytutki, artystów i panie z socjety. Wszyscy są zanurzeni w grze tajemniczych instynktów i zmiennych żądz. zło stale miesza się z dobrem, nikt naprawdę nie jest tym, za kogo czytelnicy początkowo go uważają. Carina Burman, szwedzka pisarka i literaturoznawca, jest mistrzynią pastiszowych ujęć języka i atmosfery minionych epok. To znakomicie skonstruowana powieść, wciągająca niczym najbardziej wyrafinowany kryminał. Dająca żartobliwy i plastyczny, pełen zapachów, smaków, osobliwości, napięć obraz już nieistniejącego Londynu z połowy XIX wieku. Tej przesyconej humorem, żywymi postaciami historycznej prozie kryminalnej nie sposób się oprzeć. Jeszcze w tym roku ukażą w Polsce się dwie kolejne książki, z Euthanasią Bondenson w roli głównej: Biały jak marmur. Rzymska zagadka i Osmański koń. Wschodnia zagadka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo