Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej:

poradnik dla nauczyciela

Autor:
Jerzy Nowik (1944-2013)
Wydawca:
Jerzy Nowik (2009-2013)
Wydane w seriach:
Poradnik Nauczyciela
ISBN:
978-83-62687-05-3, 978-83-89848-79-6
9788362687063
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana

Książka dla nauczycieli przedszkola i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnejKsiążka dla nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, która pomoże znaleźć odpowiedzi na pytania: Czego chcę nauczyć? Po co tego uczę? Czy zdobywane przez dzieci wiadomości i umiejętności będą dla nich zrozumiałe i będą im potrzebne? Czy mają charakter wspomagający - służą tylko przygotowaniu ucznia do poznawania innych ważnych treści? A może mają charakter propedeutyczny i dopiero w dalszej edukacji będą poznawane dokładniej? Jak pracować z dzieckiem, by przygotować je do dalszej nauki?W książce autor próbuje znaleźć odpowiedzi na te pytania i wskazać kierunki dalszych samodzielnych poszukiwań.Książka składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawione są zagadnienia metodyki kształcenia matematycznego w edukacji wczesnoszkolnej dostosowane do obowiązującej Podstawy programowej. W obecnym, drugim wydaniu, uzupełniono je o podstawowe zagadnienia edukacji matematycznej w przedszkolu. Druga część jest krótkim repetytorium z podstaw matematyki użytecznej dla nauczycieli, by mogli łatwiej dostrzec związki między matematyką w edukacji wczesnoszkolnej i matematyką w klasach starszych.Książka zawiera skrócony tekst Podstawy programowej dla przedszkoli i klas I-III (wybrane fragmenty dotyczące edukacji matematycznej).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo