Antek z babcią na Dzikim Zachodzie

Tytuł oryginalny:
Anton og farmor i det Vilde Vesten
Autor:
Thomas Brunstrøm
Ilustracje:
Thorbjørn Christoffersen
Tłumacz:
Edyta Stępkowska
Wydawcy:
Dwukropek (2024)
Wydawnictwo Juka-91
Wydane w seriach:
Thomas Brunstrom
ISBN:
978-83-8141-789-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0

Rodzice Antka ciągle pracują, dlatego chłopiec spędza dużo czasu u babci. Właśnie grają w chińczyka. Babcia przegrywa raz za razem, bo jej myśli zaprzątają słodycze, na które ma akurat straszną chętkę! Zamierza wybrać się po nie do sklepu, gdy… co za pech – okazuje się, ze nie ma pieniędzy! Na szczęście babcia wie, gdzie znajduje się skarb dziadka, który był kiedyś poszukiwaczem złota. Razem z Antkiem bez wahania wyruszają na Dziki Zachód, gdzie już czeka na nich trochę niebezpieczna, ale jakże wspaniała przygoda! [lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Antek znów spędza dzień u swej przebojowej babci. Okazuje się, że wnuk jest mistrzem w chińczyka i bez przerwy babci daje w kość. Babcia tłumaczy swoją nienajlepszą kondycję w grze brakiem słodyczy, na które ma tak wielką ochotę. W związku z tym postanawia zabrać Antka w pewne miejsce, w którym niegdyś jego dziadek – poszukiwacz złota, ukrył niesamowity skarb. Wspólnie udają się na Dziki Zachód. W miejsca pełne nieb­ezpi­ecze­ństw­, groźnych traperów, nieobliczalnych rabusiów, a także wyjących kojotów i czyhających, gdzieś w zaroślach grzechotników. Czy dziarskiemu duetowi uda się poznać tajemnicę dziadka? Czy rzekomy skarb jest rzeczywiście czymś naprawdę cennym? Myślę, że najlepiej byście przekonali się o tym sami. Zapraszam Was zatem do sięgnięcia po tą zawadiacką, inspirująca i zabawną lekturę. Doskonale wprawia w dobry nastrój i podsuwa niesamowite pomysły na zabawę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo