Niejadki i nie tylko:

wybiórczość pokarmowa, neofobia i marudne jedzenie

Autor:
Małgorzata Jackowska
Wydawca:
Mamania (2023)
Wydane w seriach:
Mamania. Pierwszy kontakt
ISBN:
978-83-67817-74-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wodzisławiu Śląskim - Księgozbiór

Je makaron bez sosu, ale tylko z białego talerza, jabłko wyłącznie pokrojone w ósemki (ale bez skórki!), a może wzdryga się, kiedy sos dotknie ziemniaków albo ostatni raz spróbowało czegoś nowego pół roku temu i zdaje się żywić powietrzem. Jeśli któryś z tych opisów przypomina ci twoje dziecko, to książka właśnie dla ciebie! Małgorzata Jackowska, specjalistka żywienia człowieka i dietetyczka, popularyzatorka wiedzy o zdrowym żywieniu niemowląt i dzieci, autorka książki „Spokojnie, to tylko rozszerzanie diety”, opowiada o tym: dlaczego dzieci na różnych etapach życia mogą jeść mało, wybiórczo, specyficznie, czym są neofobia i wybiórczość pokarmowa, jakie strategie nie pomagają i co właściwie można zrobić, żeby pomóc dziecku cieszyć się posiłkami. „«Niejadki» i nie tylko” to nieoceniona pomoc dla rodziców zmęczonych i zaniepokojonych tym, jak je ich dziecko. Pomaga kształtować właściwe relacje z jedzeniem i pozbyć się napięcia wokół stołu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo