Trening intelektu:

wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni

Autorzy:
Paulina Mechło
Jolanta Grzelka
Wydawcy:
Sensus (2021-2024)
Grupa Wydawnicza Helion
Wydane w seriach:
Osobowość Odnowa
ISBN:
978-83-283-6449-3, 978-83-289-1711-8
978-83-289-1711-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Intelekt to coś więcej niż inteligencja. To całokształt wiedzy i zdolności umysłowych człowieka. Potężne narzędzie kształtujące nasze życie we wszystkich jego aspektach. Jednak i my sami każdego dnia wpływamy na działanie własnego intelektu. Między stylem życia i jego jakością a pracą mózgu zachodzi swoiste sprzężenie zwrotne. Możemy więc śmiało pokusić się o twierdzenie, że za pomocą odpowiedniego zestawu ćwiczeń możemy stymulować i pobudzać intelekt tak, by lepiej wykorzystywać jego możliwości. A te, jako się rzekło, są potężne. Paulina Mechło i Jolanta Grzelka od wielu lat zajmują się możliwościami ludzkiego mózgu w ujęciu psychologicznym i neurokognitywistycznym. W książce proponują zestaw ćwiczeń, które już po miesiącu systematycznego wykonywania w zauważalny sposób wzmacniają potencjał intelektu. Autorki wyodrębniły jego pięć kluczowych sfer i dla każdej z nich opracowały specjalny trening. Dzięki niemu nauczymy się, jak wzmocnić i sprawniej wykorzystywać: • pamięć, czyli spiżarnię informacji, • uwagę, czyli reflektor oświetlający rzeczywistość, • kreatywność, czyli zdolność do tworzenia nowej jakości, • język, czyli zwierciadło intelektum, • wiedzę, czyli cały zasób posiadanych informacji. A wszystko to w ciągu zaledwie 31 dni. Oczywiście, jak przy każdym treningu, gwarancją sukcesu jest systematyczność, jednak ćwiczenia są tak ciekawe i atrakcyjne, że ich wykonywanie bez problemu wchodzi w nawyk. A zatem - zaczynajmy!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo