Gupikowo

Autor:
Monika Kowaleczko-Szumowska
Ilustracje:
Przemysław Liput
Wydawcy:
Wydawnictwo BIS (2011-2014)
Legimi (2011)
ISBN:
978-83-7551-207-6
Autotagi:
druk
powieści
4.0

Zabawne perypetie czwórki rodzeństwa, wesołej opiekunki Madzi i bardzo wielu ryb akwariowych. Trzynastoletniej Marysi udaje się zrealizować marzenie o posiadaniu akwarium, a w hodowli rybek dzielnie wspomaga ją trochę zwariowany brat Mikołaj i mała Zosia oraz jej opiekunka Madzia, której tata jest doświadczonym akwarystą. Wkrótce opieka nad rybkami zaabsorbuje całą rodzinę... Monika Kowaleczko-Szumowska studiowała archeologię na Uniwersytecie Warszawskim i język angielski na Uniwersytecie Stanu Illinois w USA. Pracuje jako tłumacz, między innymi, książek dla dzieci i młodzieży: "Gorzkie urodziny", "Z tęsknoty za Judy", "Hugo i mapa z wyspy potworów", "Dokąd odchodzisz". Tłumaczy też książki popularno-naukowe dla dorosłych a także materiały i wystawy dla Muzeum Powstania Warszawskiego. „Gupikowo” to jej pierwsza książka dla dzieci i młodzieży, którą planuje rozwinąć w serię. Na co dzień mama czwórki rozbrykanych, choć wcale już niemałych dzieci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Perypetie pewnej rodzinki. Jest mama, tata, Marysia – narratorka, która marzy o akwarium, jej starszy brat Wojtek, młodszy Mikołaj i najmłodsza Zosia, zwana Josią. Jest też opiekunka Madzia i jej tata – specjalista akwarysta. Dzięki niemu oraz dzięki determinacji Marysi i pomysłowości Mikołaja, rodzina powiększa się o rybki w akwarium pod wdzięczną nazwą „gupikowo”. • Przygód jest sporo, najwięcej z rybkami w roli głównej. • Książka w wygodnym do czytania formacie, w broszurowej oprawie, z sympatycznymi ilustracjami Przemysława Liputa.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo