Kot Katastrofa i dzień kraksy

Autor:
Sabina Furmańska
Ilustracje:
Justyna Tkocz
Wydawca:
Wydawnictwo Tibum (2025)
ISBN:
978-83-971271-4-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
zbiory opowiadań

Trzecia z serii bajek terapeutycznych autorstwa Sabiny Furmańskiej zilustrowana przez Justynę Tkocz (Dłużniewska). Opowieść o tym, że trudności są częścią naszego życia i najczęściej wszystko kończy się pomyślnie. Kot Katastrofa to bajka, która w prosty i jednoznaczny sposób przedstawia trudności – tarapaty, w jakie wpada bohater – podwórzowy kot, któremu nie sprzyja szczęście. Jest jeszcze mały, prawdopodobnie urodził się na ulicy i w związku z tym dotykają go typowe dla tej sytuacji „katastrofy”. Opowieść pokazuje też w zabawny i wdzięczny sposób, że akurat ten kot ma w całym swoim nieszczęśliwym położeniu sporo szczęścia trafiając w opiekuńcze ręce Zuzi. Czy jednak pozostanie kotem wolno-żyjącym nie niesie ze sobą również pewnych korzyści? Warto podjąć ten temat po przeczytaniu historii dzieciom. Pełna czułości opowieść pokazuje trudności życiowe, emocje lęku i smutku, które najmłodsi widzowie z łatwością odczytają. Książka przedstawia jednak zmienność losu i radość ze znalezienia oparcia i opieki. Uczy wrażliwości na los zwierząt a tym samym wszystkich istot, którym możemy nieść pomoc. Większość naszych małych i dużych katastrof kończy się zazwyczaj dobrze i warto o tym pamiętać! Bajki terapeutyczne Sabiny Furmańskiej dotyczą najczęstszych problemów i trudności doświadczanych przez dzieci. Wszystkie opowieści mogą być również formą wsparcia dla dzieci w trudnych momentach życiowych. Każda bajka stanowi autonomiczny materiał dydaktyczny pomocny w pracy z dziećmi, nie tylko w szkole, przedszkolach, ale również w domu. Jedną z najważniejszych w szeroko pojętej socjalizacji stanowi edukacja wychowawczo – emocjonalno –społeczna. Pozwala ona na budowanie relacji rówieśniczych, grupowych, uczy odporności na frustrację i generalnie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Kształtuje inteligencję emocjonalną i umiejętność współpracy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo