Dzieci z Bullerbyn

Tytuł oryginalny:
Bullerbyboken
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002) ...
Ilustracje:
Ilon Wikland (1917-1991)
Hanna Czajkowska (1917-1991) ...
Tłumaczenie:
Irena Wyszomirska (1912-1986)
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) ...
Wyd. w latach:
1957 - 2024
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.7 (24 głosy)

Dzieci z Bullerbyn to powieść napisana w 1947 roku przez popularna szwedzką pisarkę dziecięcą - Astrid Lindgren. Książka opisuje życie sześciorga dzieci z malutkiej szwedzkiej wioski Bullerbyn. Składa się ona z trzech części, a każda z nich podzielona jest na rozdziały. Bohaterowie to: rodzeństwo Lisa, Lasse i Bosse, siostry Anna i Britta oraz jedynak Olle, któremu w dalszej części książki rodzi się siostrzyczka - Kerstin. Oni i ich rodzice oraz dziadziuś Anny i Britty to wszyscy mieszkańcy wsi. Wszystkie dzieci mają od siedmiu do dziewięciu lat. Poznajemy ich codzienne życie, widzimy, jakie mają obowiązki domowe, jak pomagają rodzicom, uczą się w szkole, opiekują się zwierzętami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pierwszy raz tę książkę czytali mi rodzice, kiedy jeszcze nie umiałem czytać. Od tego czasu przeczytałem już wszystkie książki Astrid Lindgren. Są to fascynujące historie o dzieciach dla dzieci. Książkę Dzieci z Bullerbyn czytałem do tej pory pięć razy. Czytanie o przygodach dzieci z Bullerbyn jest dla mnie nadal dużą przyjemnością. Główny bohater jest w moim wieku. Wszyscy bohaterowie tworzą razem wyjątkową paczkę do której chciałbym należeć i robić z nimi zabawne rzeczy. Gorąco polecam tę książkę i zapewniam Was, że będziecie do niej wracać.
    +6 trafna
  • Świetna książka, którą bardzo dobrze zapamiętałam z dzieciństwa, gdyż była to jedna z moich ulubionych. Zabawne przygody kilku dzieci z Bullerbyn, które autorka w wspaniały sposób uwieczniła na kartkach powieści. Kolejny raz już nie zawiodłam się na książkach tej autorki, za każdym razem jej książki są pełne radości i pozytywnego myślenia, że człowiek jest w stanie zapomnieć o całym życiu i zapaść w otchłań lektury. Przyjemna książka na smutne wieczory.
    +2 wyrafinowana
  • Jedna z najp­iękn­iejs­zych­ książek mojego dzieciństwa. Wychowałam się na "Dzieciach z Bullerbyn", a teraz wychowuje się na tej książce kolejne pokolenie w mojej rodzinie. Jeśli ktoś jeszcze nie zna przygód Lisy, Lassego, Bossego, Anny, Britty i Ollego, powinien bezzwłocznie sięgnąć po tę wspaniałą powieść dla dzieci - bez względu na wiek :)
    +2 wyrafinowana
  • najlepsza książka dla 3 klasistów daj im miesiąc na przeczytanie albo na ferie zimowe to przeczytają.
  • Moja ulubiona książka z dziecinstwa
  • Jedna z najbardziej nielubianych lektur w dzieciństwie. Jak ja nieznosiłam tych dzieciaków ! :)
1 2
Katarynka
Olciaczar
Opis
Inne tytuły: Wiosna w Bullerbyn
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) Ilon Wikland (1917-1991) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Hanna Czajkowska (1917-1991) Lindgren Astrid Lingren
Ilustracje:Ilon Wikland (1917-1991) Hanna Czajkowska (1917-1991) Ilona Wikland Anna Gutkowska Irena Czajkowska
Tłumaczenie:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Ilon Wikland (1917-1991) Anna Węgleńska
Redakcja:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Kwiatkowska
Reżyseria:Lasse Hallström
Kompozytor:Georg Riedel
Lektorzy:Edyta Jungowska Linda Bergström Crispin Dickson Wendenius Henrik Larsson
Zdjęcia:Jens Fischer
oraz:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Wydawcy:Wydawnictwo Zakamarki (2024) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1957-2015) Jung-off-ska Sp. k (2010) WKM Gość Niedzielny (2010) Bellona (2007) MONOLITH VIDEO (1987-2004) NK (2000-2003) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1999-2001) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1992) Akapit Press (1957) SPInka Film Studio
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna kl. III Klub Przyjaciół Dzieci z Bulerbyn Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektury Ucznia Obowiązkowe Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne - Krajowa Agencja Wydawnicza Z Biblioteki Wydawnictwa Nasza Księgarnia klasa 3 III klasa 3, szkoła podstawowa
ISBN:83-03-03399-9 83-10-08278-9 83-10-09657-7 83-10-09757-3 83-10-09799-9 83-10-09858-8 83-10-10053-1 83-10-10092-2 83-10-10363-8 83-10-10452-9 83-10-10474-X 83-10-10475-8 83-10-10617-3 83-10-10812-5 83-10-10939-3 83-10-10980-6 83-10-11059-6 978-83-10-10195-2 978-83-10-10887-6 978-83-10-10938-5 978-83-10-11115-9 978-83-10-11274-3 978-83-10-11461-7 978-83-10-11488-4 978-83-10-11604-8 978-83-10-11619-2 978-83-10-11669-7 978-83-10-11777-9 978-83-10-11957-5 978-83-10-12063-2 978-83-10-12089-2 978-83-60963-18-0 83-10-10195-3 83-10-10195 97883101195755 83-10-1099-3 83-10-10195-9 83-10-10937-5 83-10-10939-5 83-10-11111-0 83-10-11488-4 83-10-11957-5 83-10-103638-8 83-10-109398-5 83-10-11115-04 978-83-1-11604-8 978-83-10-10812-5 978-83-10-11115-0 978-83-10-11957-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki podręczniki programowane powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 423 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo