Dzieci z Bullerbyn

Tytuł oryginalny:
Bullerbyboken
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002) ...
Ilustracje:
Ilon Wikland (1917-1991)
Hanna Czajkowska (1917-1991) ...
Tłumaczenie:
Irena Wyszomirska (1912-1986)
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) ...
Wyd. w latach:
1957 - 2024
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
4.7 (24 głosy)

Dzieci z Bullerbyn to powieść napisana w 1947 roku przez popularna szwedzką pisarkę dziecięcą - Astrid Lindgren. Książka opisuje życie sześciorga dzieci z malutkiej szwedzkiej wioski Bullerbyn. Składa się ona z trzech części, a każda z nich podzielona jest na rozdziały. Bohaterowie to: rodzeństwo Lisa, Lasse i Bosse, siostry Anna i Britta oraz jedynak Olle, któremu w dalszej części książki rodzi się siostrzyczka - Kerstin. Oni i ich rodzice oraz dziadziuś Anny i Britty to wszyscy mieszkańcy wsi. Wszystkie dzieci mają od siedmiu do dziewięciu lat. Poznajemy ich codzienne życie, widzimy, jakie mają obowiązki domowe, jak pomagają rodzicom, uczą się w szkole, opiekują się zwierzętami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pierwszy raz tę książkę czytali mi rodzice, kiedy jeszcze nie umiałem czytać. Od tego czasu przeczytałem już wszystkie książki Astrid Lindgren. Są to fascynujące historie o dzieciach dla dzieci. Książkę Dzieci z Bullerbyn czytałem do tej pory pięć razy. Czytanie o przygodach dzieci z Bullerbyn jest dla mnie nadal dużą przyjemnością. Główny bohater jest w moim wieku. Wszyscy bohaterowie tworzą razem wyjątkową paczkę do której chciałbym należeć i robić z nimi zabawne rzeczy. Gorąco polecam tę książkę i zapewniam Was, że będziecie do niej wracać.
    +6 trafna
  • Świetna książka, którą bardzo dobrze zapamiętałam z dzieciństwa, gdyż była to jedna z moich ulubionych. Zabawne przygody kilku dzieci z Bullerbyn, które autorka w wspaniały sposób uwieczniła na kartkach powieści. Kolejny raz już nie zawiodłam się na książkach tej autorki, za każdym razem jej książki są pełne radości i pozytywnego myślenia, że człowiek jest w stanie zapomnieć o całym życiu i zapaść w otchłań lektury. Przyjemna książka na smutne wieczory.
    +2 wyrafinowana
  • Jedna z najp­iękn­iejs­zych­ książek mojego dzieciństwa. Wychowałam się na "Dzieciach z Bullerbyn", a teraz wychowuje się na tej książce kolejne pokolenie w mojej rodzinie. Jeśli ktoś jeszcze nie zna przygód Lisy, Lassego, Bossego, Anny, Britty i Ollego, powinien bezzwłocznie sięgnąć po tę wspaniałą powieść dla dzieci - bez względu na wiek :)
    +2 wyrafinowana
  • najlepsza książka dla 3 klasistów daj im miesiąc na przeczytanie albo na ferie zimowe to przeczytają.
1 2 3
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Olciaczar
Opis
Inne tytuły: Wiosna w Bullerbyn
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) Ilon Wikland (1917-1991) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Hanna Czajkowska (1917-1991) Lindgren Astrid Lingren
Ilustracje:Ilon Wikland (1917-1991) Hanna Czajkowska (1917-1991) Ilona Wikland Anna Gutkowska Irena Czajkowska
Tłumaczenie:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Ilon Wikland (1917-1991) Anna Węgleńska
Redakcja:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Kwiatkowska
Reżyseria:Lasse Hallström
Kompozytor:Georg Riedel
Lektorzy:Edyta Jungowska Linda Bergström Crispin Dickson Wendenius Henrik Larsson
Zdjęcia:Jens Fischer
oraz:Irena Wyszomirska (1912-1986) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Wydawcy:Wydawnictwo Zakamarki (2024) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1957-2015) Jung-off-ska Sp. k (2010) WKM Gość Niedzielny (2010) Bellona (2007) MONOLITH VIDEO (1987-2004) NK (2000-2003) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1999-2001) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1992) Akapit Press (1957) SPInka Film Studio
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia kl. III Klub Przyjaciół Dzieci z Bulerbyn klasa 3 Lektury Ucznia Lektury Wszech Czasów Obowiązkowe Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne - Krajowa Agencja Wydawnicza Streszczenie, Analiza, Interpretacja Z Biblioteki Wydawnictwa Nasza Księgarnia III klasa 3, szkoła podstawowa
ISBN:83-03-03399-9 83-10-08278-9 83-10-09657-7 83-10-09757-3 83-10-09799-9 83-10-09858-8 83-10-10053-1 83-10-10092-2 83-10-10363-8 83-10-10452-9 83-10-10474-X 83-10-10475-8 83-10-10617-3 83-10-10812-5 83-10-10939-3 83-10-10980-6 83-10-11059-6 978-83-10-10195-2 978-83-10-10887-6 978-83-10-10938-5 978-83-10-11115-9 978-83-10-11274-3 978-83-10-11461-7 978-83-10-11488-4 978-83-10-11604-8 978-83-10-11619-2 978-83-10-11669-7 978-83-10-11777-9 978-83-10-11957-5 978-83-10-12063-2 978-83-10-12089-2 978-83-60963-18-0 978-83-7527-400-4 83-10-10195-3 83-10-10195 97883101195755 83-10-1099-3 83-10-10195-9 83-10-10937-5 83-10-10939-5 83-10-11111-0 83-10-11488-4 83-10-11957-5 83-10-103638-8 83-10-109398-5 83-10-11115-04 978-83-1-11604-8 978-83-10-10812-5 978-83-10-11115-0 978-83-10-11957-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki podręczniki programowane powieści proza publikacje dydaktyczne rodzina szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 423 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo