Co robić, aby mieć dużo pieniędzy:

o przedsiębiorczości, zarządzaniu pieniędzmi i czasem

Tytuł oryginalny:
Dónde crece el dinero?
Autor:
Laura Mascaró
Ilustracje:
Candela Ferrández
Tłumacz:
Barbara Bardadyn
Wydawca:
Wydawnictwo Levyz (2022)
ISBN:
978-83-66633-37-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Dzisiaj, kiedy mówimy o ekonomii, zwykle mamy na myśli pieniądze, ale pochodzenie tego słowa wiąże się z organizacją zasobów, takich jak czas i praca, dlatego autorka nie koncentruje się tylko na edukacji ekonomicznej i finansowej, a podkreśla znaczenie samokontroli, umiejętności zarządzania czasem, wagę współpracy i interakcji z ludźmi. Nie zapomina też o cechach charakteru i przedsiębiorczej postawie, która będzie kluczową kompetencją przyszłości. Książka zaczyna się legendą o zaradnym chłopcu, który nie chciał podążać utartymi ścieżkami i zajmować się łowieniem ryb jak jego tata. Marzył o byciu odkrywcą. Dzięki odwadze, pomysłowości i determinacji, wprowadził na Wyspę Słońca strategiczną innowację, która odmieniła ekonomię wyspy. `Musimy porozmawiać o pieniądzach` zainspiruje cię i pobudzi do myślenia. Znajdziesz tu fajne ćwiczenia, poznasz jeden z najpopularniejszych eksperymentów psychologicznych: test słodkiej pianki. Odkryjesz, czym jest przychód pasywny, procent składany, teoria perspektywy, owczy pęd czy efekt utopionych kosztów. Jeśli interesuje cię świat biznesu, ta książka jest dla ciebie. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo