Wszyscy wiedzieli

Wywiad:
Karolina Korwin-Piotrowska
Anna Paliga
Joanna Koroniewska
Weronika Rosati ...
Autor:
Karolina Korwin-Piotrowska
Wydawca:
Mando - Wydawnictwo WAM (2022)
ISBN:
978-83-277-1998-0
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
sprawozdania
Więcej informacji...
4.3 (3 głosy)

Wszyscy wiedzieli. Wszyscy milczeli. Coś wreszcie pękło. „Pani, jak na kobietę, to nawet nie jest głupia!”. „Szkoda, że tych tłustych nóg nie możesz sobie obciąć”. „To dzięki jej nieuctwu będziemy wszyscy tu stać do rana”. „No proszę, stoi gówno i płacze”. Brzmi znajomo? W marcu 2021 roku Anna Paliga jako pierwsza odważyła się napisać o przemocy w łódzkiej filmówce. Bardzo szybko dołączyły do niej inne osoby, opisujące własne doświadczenia: absolwenci szkół filmowych i teatralnych, znani aktorzy. Mobbing, przemoc fizyczna i psychiczna, molestowanie mogą dotknąć każdego z nas. Bez względu na to, czy pracujemy w sklepie spożywczym, zagranicznej korporacji czy redakcji poczytnego pisma. Nie są problemem wyłącznie szkół artystycznych. Ale dzięki znanym osobom łatwiej zmienić rzeczywistość. To właśnie wybitne aktorki dały siłę ruchowi #MeToo. To będzie opowieść o tym, co sprawiło, że ludzie najpierw dali się zastraszyć, zgnieść, poniżyć, wpędzić w nałogi, traumy, ale potem zaczęli mówić i otwarcie sprzeciwiać się układom, systemowi, autorytetom, którymi byli straszeni od lat Uznani aktorzy i eksperci o wyrwaniu się z kręgu przemocy. Anna Paliga, Joanna Koroniewska, Weronika Rosati, Aleksandra Domańska, Aleksandra Konieczna, Marta Nieradkiewicz, Wojciech Malajkat, Piotr Głowacki, Patrycja Volny, Piotr Witkowski, Wiktoria Wolańska, Zuzanna Lit, Marta Miłoszewska, Maja Herman, Monika Klonowska, Anna Mochnaczewska, Alina Czyżewska. Ja też mogę być molestowany/a, ja też mogę spotkać się z przemocą. Ja też mogę znaleźć się w sytuacji, gdy wszyscy wiedzą i nikt nic nie powie. Czas to zmienić!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przemocowy pedagog-brzmi jak oksymoron (a może tylko 'moron') i nie powinno istnieć w przyrodzie, a jednak się zdarzyło i nadal się zdarza. Jak to jest, że w XXI wieku w polskich szkołach i na uniwersytetach pracują ludzie, którzy krzywdzą swoich podopiecznych. • Dziesięć opowieści aktorek i aktorów, cztery zdania wykładowców i tyleż opinii specjalistów próbują nam pomóc zrozumieć skąd bierze się przemoc w naszym życiu społecznym. • Dlaczego nie rozpoznajemy mobbingu, zaprzeczamy mu i wypieramy go, dlaczego NIE REAGUJEMY i zamiatamy pod dywan, dlaczego wybaczamy wszystko autorytetom, dlaczego sadyści zostają naszymi autorytetami i co to o nas mówi? • Te i wiele innych pytań zadaje Karolina Korwin Piotrowska a jej rozmówcy starają się na nie odpowiedzieć. • Gorąco polecam WSZYSTKIM, bez wyjątku. • Renata Maciejewska
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Wywiad:Karolina Korwin-Piotrowska Anna Paliga Joanna Koroniewska Weronika Rosati Aleksandra Domańska Aleksandra Konieczna Marta Nieradkiewicz Wojciech Malajkat Piotr Głowacki Patrycja Volny Piotr Witkowski Wiktoria Wolańska Zuzanna Lit Marta Ogrodzińska-Miłoszewska Maja Herman Anna Mochnaczewska Monika Klonowska Alina Czyżewska
Autor:Karolina Korwin-Piotrowska
Opracowanie graficzne okładki:Dorota Piechocińska
Wydawca:Mando - Wydawnictwo WAM (2022)
ISBN:978-83-277-1998-0
Autotagi:beletrystyka druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna literatura stosowana powieści sprawozdania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo