Złodziej liści

Tytuł oryginalny:
Leaf thief
Autor:
Alice Hemming
Ilustracje:
Nicola Slater
Tłumacz:
Maria Mazurowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021-2022)
ISBN:
978-83-8240-088-5, 978-83-8240-434-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Wiewiórka na tropie złodzieja liści! Jeszcze wczoraj na drzewie było mnóstwo pięknych liści. Wiewiórka leżała sobie beztrosko z brzuchem wypełnionym smacznymi orzechami i wyliczała: czerwony, żółty, pomarańczowy, czerwony, żółty, pomarańczowy, czerwony, żółty… Gdzie podział się tamten pomarańczowy, a gdzie ten żółty?! Wiewiórka jest zła, bo ktoś ukradł JEJ liście! Rozpoczyna więc poszukiwania złodzieja, które owocują poznaniem wielu zabawnych zwierząt. Podczas tej wyprawy mały czytelnik wraz z wiewiórką dowie się, że świat wraz z upływem miesięcy przybiera różne kolory. Pięknie zilustrowany picturebook, który dawkę wiedzy o przyrodzie i porach roku podaje w bardzo przystępnej formie. Treść może (naprawdę!) zmęczyć mięśnie twarzy i brzucha od ciągłego śmiania się. Szczególnie ciekawscy znajdą na końcu książki dodatkowe informacje o zmiennych uczuciach i nastrojach. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cudownie zabawna !!!
  • Fantastyczna książka dla dzieci. Rozbawi niejednego czytelnika i małego i dużego.
  • Bardzo fajna książka o jesieno
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo