Fabryka marzeń

Autor:
Justyna Woźniak
Ilustracje:
Aleksandra Badura
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021-2022)
ISBN:
978-83-8240-212-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Najsłabszą stroną książki są ilustracje - nie złe, tylko nieoddające nijak wykreowanego przez autorkę, fantastycznie opisanego świata. Ilustracyjnie jest więc trochę jak na jakiejś drukowanej tkaninie na pościel dla dzieci, choć ogr wygląda naprawdę ogrowato. :) Najmocniejszą stroną jest zaś... Cała reszta. • "Fabryka marzeń" to cudowna książka, ucząca prze­ciws­tawi­aniu­ się przemocy w sposób pokojowy i pełen zrozumienia. Zawiera w sobie pięknie i po dziecięcemu podane dokładnie te wartości, które stanowią trzon mojego rodzicielstwa. Nauka o akceptacji odmienności, o byciu sobą, o źródłach przemocy i okrucieństwa, które nas otaczają ( chośbyśmy się bardzo starali, nie stworzymy naszym dzieciom gotowego bezprzemocowego świata na cito, ale możemy w nich zaszczepić wiedzę o tym, że "zło" najczęściej bierze się ze zła wcześniej zaznanego i że warto próbować przerwać ten cykl, choćby okazując zrozumienie i empatię). Ale to książka o czymś więcej: o wartości marzeń i wiary w ich realizację. I o współistnieniu, o radości, jaką mogą dać relacje z innymi. • Bajka przeszła najważniejszą próbę - czytana była bowiem Młodemu Czytelnikowi, dziecku szczególnie wrażliwemu na wszelką krzywdę istot żywych i opro­test­owuj­ącem­u każdą lekturę, w której pojawi się choć cień przemocy, zła czy grozy dla samego rozwinięcia akcji. Młody Czytelnik po lekturze był zadowolony i pełen własnych refleksji na temat prezentowanych zachowań i wartości. To dla mnie najlepiej świadczy o wysokiej klasie tej pozycji.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo