Dom głosów

Tytuł oryginalny:
Casa delle voci
Autor:
Donato Carrisi
Tłumacz:
Anna Osmólska-Mętrak
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2021-2024)
Legimi (2021)
Wydane w seriach:
Pietro Gerber
ISBN:
978-83-8215-548-8, 978-83-8215-551-8
978-83-8215-636-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
3.5 (12 głosów)

Nowa powieść jednego z najpopularniejszych włoskich pisarzy, autora słynnego „Zaklinacza”, którego thrillery cenią m.in. Michael Connelly oraz Ken Follett.

Ten sekret już zbyt długo pozostaje w ukryciu…

Pietro Gerber jest psychologiem dziecięcym, specjalizującym się w hipnozie – pomaga młodym pacjentom przezwyciężyć traumę i odzyskać wyparte wspomnienia.

Pewnego ciemnego zimowego poranka Pietro odbiera telefon od australijskiej psycholog, która opowiada mu o przypadku jej pacjentki, Hanny Hall. Podczas sesji hipnozy z podświadomości Hanny wyłoniło się wspomnienie o morderstwie, którego ofiarą padł chłopiec o imieniu Ado. Do morderstwa doszło w nieznanym miejscu gdzieś na toskańskiej prowincji, kiedy Hanna była dzieckiem. Co jeszcze bardziej szokujące - Hanna twierdzi, że to ona jest odpowiedzialna za śmierć chłopca i zamierza odnaleźć dawno zapomniane miejsce, aby odkryć, co tak naprawdę się wydarzyło przed laty...

Pietro Gerber nie spodziewa się, że historia Hanny zaangażuje go osobiście, niebezpiecznie popychając na skraj szaleństwa.

Powieści Donato Carrisiego, publikowane już w ponad dwudziestu krajach świata, są jak filmy w 3D – czytelnik jest dokładnie w środku historii, wewnątrz jądra zła. Jego thrillery czyta się z nieodpartą perwersyjną przyjemnością. Potwierdzają to wyniki sprzedaży: ponad 3 miliony egzemplarzy!

O niebywałym talencie pisarskim Carrisiego świadczą też liczne nagrody i wyróżnienia dla jego powieści kryminalnych - włoskie: Premio Bancarella, Premio Letterario Massarosa, Premio Camaiore di Letteratura Gialla, do tego zwycięstwo w Śródziemnomorskim Festiwalu Kryminału i Powieści Noir oraz francuskie Prix SNCF du Polar Européen 2010 i Prix des lecteurs du Livre de poche 2011.

Dwie ze swoich powieści Donato Carrisi z sukcesem przeniósł na ekran kinowy. Ekranizacja „Dziewczyny we mgle" przyniosła mu statuetkę David di Donatello - włoski odpowiednik Oscara - za debiut reżyserski. Film ten jest dostępny na platformie Netflix.

Donato Carrisi po raz kolejny triumfuje na szczytach list bestsellerów, pokonując z łatwością wszystkich swoich rywali. „Dom głosów”, thriller psychologiczny o sile hipnozy, to strzał w dziesiątkę!

„la Repubblica”

„Dom głosów” to mroczna bajka godna Kinga, Poego lub Lovecrafta, a jej bohaterowie to postacie z „Pinokia” odbite w krzywym zwierciadle.

„Corriere della Sera”

W smaganej deszczem Florencji rozgrywa się akcja nowego mistrzowskiego thrillera, którego autor zmieszał szybkie tempo i wysokie napięcie w idealnych proporcjach.

„Il Librario”

Thriller psychologiczny skonstruowany z ogromnym znawstwem warsztatu, nawiązujący do mistrzów gatunku. Ta książka zachwyci czytelników.

„Il Messaggero”

Wyjątkowo udany rok dla włoskiej prozy kryminalnej zamyka publikacja nowej powieści mistrza gatunku. Idealny gwiazdkowy prezent dla tych, którzy kochają thrillery psychologiczne.

„Donna Moderna”

Donato Carrisi po raz kolejny odwadnia, że jego mocną stroną jest eksplorowanie mrocznych stron ludzkiego umysłu. Tak książka wykracza poza gatunek thrillera, z pewnością zyska szerokie grono czytelników.

„Corriere Nazionale”

Ta powieść porywa czytelników i trzyma ich jako zakładników – od pierwszej do ostatniej strony, dzięki fabule gęstej od napięcia i zaskakujących scen.

Librila mia vita, blog

Donato Carrisi podbija listy bestsellerów! W pełni zasłużony triumf.

„Corriere della Sera”

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mistrz włoskiego thrillera nie zawodzi! W „Domu głosów” funduje nam wyjątkowo wstrząsającą historię, której nie da się odłożyć aż do zaskakującego zakończenia. Specjalizujący się w hipnozie psycholog dziecięcy, Pietro Gerber, dostaje telefon z Australii od koleżanki po fachu; prosi go, by przyjął do swojej kliniki pewną tajemniczą pacjentkę. Podczas pierwszej sesji, na jaw wychodzi fakt, że za młodu była ona świadkiem morderstwa swojego brata. W miarę przeprowadzania terapii, okazuje się, że historia śmierci Ado była znacznie bardziej zagmatwana, niż mogłoby się wydawać, a pacjentka skrywa mroczny sekret, który aż strach wydobyć na światło dzienne… Donato Carrisi wie, jak pisać trzymające za gardło powieści, czego najlepszym świadectwem może być właśnie „Dom głosów”. To powieść, w której twist goni twist, kolejne elementy tej układanki jeszcze bardziej zdają się gmatwać roztaczany przed nami obraz, aż nadchodzi w końcu finał, w którym wszystko nagle zaczyna do siebie pasować i poznajemy straszliwą prawdę. „Dom głosów” to nie tylko powieść tzw. nieodkładalna, ale i taka, której nie da się zapomnieć.
  • Czyta się dobrze, ale końcowe rozwiazanie zagadki niweczy sens całej książki, więcej pytań niż odpowiedzi, właściwie cała akcja książki wydaje się bez sensu. strata czasu
  • dziwna książka, nie w stylu tego autora, więc dość rozczarowująca
  • Pokręcona :) ale fajnie się czyta.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo