Pozornie bez winy

Autor:
Paulina Medyńska
Wydawcy:
Oficynka Jolanta Pawlik-Świetlikowska (2021)
Legimi (2021)
Lind Co AB (2021)
ISBN:
978-83-66899-04-9, 978-83-66899-58-2
978-91-7995-901-2
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
4.0 (2 głosy)

Pełnokrwisty kryminał, od którego się nie oderwiesz! Pod Masywem Ślęży zostają znalezione dziwnie upozowane oszronione zwłoki młodej kobiety. Podkomisarz Marcin Anders odwołany z przymusowego urlopu jedzie do Sobótki, by we współpracy z miejscową policją, a szczególnie sierżant Florianną Szulc, rozpocząć śledztwo. Małomiasteczkowy klimat, naciski prokuratora i dziennikarzy oraz piekielnie inteligentny morderca – oto, z czym musi sobie radzić sobie Anders. A zabójca nie próżnuje… Czyta: Grzesław Krzyżanowski

Paulina Medyńska – laureatka konkursu na opowiadanie kryminalne w ramach MFK 2019 we Wrocławiu.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Pozornie bez winy” to całkiem udany debiut kryminalny. Szczególnie początek przypadł mi do gustu – w małej miejscowości Sobótka zostaje odnalezione dziwnie ułożone ciało młodej kobiety. Podkomisarz Marcin oraz sierżant Florianna próbują dowiedzieć się kim była kobieta coraz bardziej zagłębiając się w tajemnice lokalnych mieszkańców. Tak naprawdę, mamy tu dobrze zaplanowaną fabułę z wieloma ciekawymi zwrotami akcji. Podoba mi się też sam pomysł na morderstwo. Jedyne co według mnie psuje ten obiecujący thriller to wplecione w niego wątki żartobliwo – romantyczne. Ani one nie dodają humoru, ani głębszego sensu, nie mówiąc już o zupełnie niepotrzebnym i wręcz cringowym motywie flirtu między niektórymi bohaterami. Poza tym- jestem na tak i czekam na kolejne książki autorki :) 7/10
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo