Witaj, wiewiórko!

Tytuł oryginalny:
Buongiorno, scoiattolo!
Autorzy:
Agnese Baruzzi
Gabriele Clima
Natalia Mętrak-Ruda
Tłumacz:
Natalia Mętrak-Ruda
Wydawca:
Wydawnictwo Edgard (2020)
Wydane w seriach:
Dotknij Natury
Kapitan Nauka
ISBN:
978-83-66610-44-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0

Witaj, wiewiórko! to opowieść o małej wiewiórce, która poznaje życie w głębi lasu. Uczy się od swoich rodziców, jak biegać, skakać, chować żołędzie, uciekać przed niebezpieczeństwami i troszczyć się o innych. Atrakcyjna forma z okienkami i dziurkami pozwala obserwować, dotykać i poznawać świat natury, rozwijając przy tym zmysły dziecka, zwłaszcza wzroku i dotyku. Zaskakujący świat przyrody. Z książeczką "Witaj, wiewiórko!" dzieci poznają uroczą rodzinę wiewiórek i ich potomstwo. Główny bohater o wdzięcznym imieniu Rudasek chce poznać świat, samodzielnie odkrywać smak i zapach leśnych przysmaków, a także nauczyć się biegać i skakać tak zwinnie jak jego rodzice, by uniknąć niebezpieczeństw, których w lesie nie brakuje. Prosta historia odkrywa przed dzieckiem przyrodę w różnych porach roku oraz zasady rządzące światem natury. Pomysłowa forma książki z okienkami i kształtami pozwala dzieciom zaglądać przez dziuple i różne otwory, aby odnajdywać niespodzianki kryjące się na każdej stronie, które oddziałują na wyobraźnię i sprawiają, że pierwsze spotkania maluchów z książką stają się niezwykle atrakcyjne. Przykuwające wzrok ilustracje sprzyjają koncentracji na lekturze historii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fajna seria edukacyjna dla dzieci przybliżająca świat przyrody
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo