Harry Potter i kamień filozoficzny

Tytuł oryginalny:
Harry Potter and the philosopher's stone
Autor:
Joanne Kathleen Rowling ...
Tłumacz:
Andrzej Polkowski (1939-2019)
Ilustracje:
Mary GrandPré
Wydawca:
Harbor Point - Media Rodzina (2000-2012)
Wydane w seriach:
Kanon Książek Dla Dzieci i Młodzieży
Lubię Książki
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.6 (53 głosy)

Harry Potter - sierota i podrzutek, wychowywany przez ciotkę, traktowany jest jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka to zagadkowa blizna na czole. Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy... Cykl powieści o Harrym Potterze urzeka i oczarowuje nie tylko wiązką fantastycznych zaklęć. Odwołuje się do tęsknoty za prawdziwą przyjaźnią, miłością i poświęceniem. Klasyczny konflikt dobra ze złem osadza w świecie więcej niż czarno-białym, pełnym ironii i, mimo magicznej atmosfery, przyziemnych ludzkich przywar. Misternie utkana fabuła, różnorodne i barwne postacie oraz w detalach przemyślany świat przedstawiony sprawią, że czytelnik niepostrzeżenie przeżyje z Harrym siedem lat w Hogwarcie, nie zauważywszy nawet, w którym momencie pogodna historia dla dzieci zamieni się w dojrzałą, fascynującą powieść fantasy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Od dziecka Harry Potter wychowywany był przez wuja Vernona, i ciotkę - Petunię Drusley. Nie wiedział kim byli jego rodzice, wuj i ciotka mówili mu że zginęli w wypadku samochodowym. W wieku jedenastu lat Harry odkrywa że jest czarodziejem! Trafia do szkoły magii i czarodziejstwa w Hogwarcie, znajduje nowych przyjaciół- Rona,i Hermionę i odkrywa że jego rodziców zabił Voldemort, okazuje się że będzie musiał się z nim zmierzyć, bo Voldemort chce ukraść Kamień Filozoficzny, który jest ukryty w Hogwarcie.
  • J.K. Rowling jako brytyjska autorka zdobyła sławę dzięki serii „Harry'ego Pottera”. Urodzona w Chipping Sodbury posiadała korzenie francuskie oraz szkockie. Przed wydaniem serii napisała jeszcze dwa utwory, jednak nie zostały one wydane. Przypadek sprawił, że podczas podróży powstały pierwsze zarysy słynnej powieści. • Chłopiec o imieniu Harry Potter żyje w świecie mugoli nieświadomy swego prawdziwego pochodzenia. Wszystko nagle się zmienia, gdy tajemnicza postać odwiedza go w 11-naste urodziny. Zaczyna się fantastyczna przygoda pełen ciekawych i niebezpiecznych przygód. • „(...) ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze. „ • Jest to obowiązkowa pozycja dla osób, które dopiero stawiają pierwszy krok w świat książek. Seria uczy nas takich wartości w życiu jak miłość i przyjaźń. Pokazuje, że mimo przeciwności losu warto nadal wierzyć w dobrych ludzi. • To właśnie ona zainspirowała do czytania. Magiczny świat, niezwykłe zwierzęta i przedmioty. Każda strona wciąga co raz bardziej, pokazując zalety książek z kategorii fantastyki. • eliwerka.blogspot.com
  • Chyba każdy zna historię młodego czarodzieja, "tego który przeżył". Wychowywany przez zwykłe wujostwo dostaje zaproszenie do szkoły magii i tak zaczyna się jego największa przygoda. W walce ze złem pomogą mu najwierniejsi przyjaciele i nauczyciele. Trójgłowy smok, magiczne szachy, czarodziejskie pojedynki i sympatyczni bohaterowie (wszyscy prócz Harry'ego) tworzą świetny klimat genialnej powieści fantasy.
  • Wspaniała powieść. • Dla dzieci, młodzieży, dorosłych i tych, którym bliżej do setki;) • Magia, czary i walka ze złem. Ale nie tylko. "Harry Potter" to pasjonująca przygoda umysłu każdego czytelnika, to pasja zabawy i wyobraźni. Niezwykły talent autorki sprawił, że Harry Potter staje się częścią życia każdego, kto... nie jest Mugolem.
1 2 3
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
MartaWasiakczytelnik
Laluna
Opis
Inne tytuły:Harry Potter T1
Autorzy:Joanne Kathleen Rowling Joanne Rowling
Tłumacz:Andrzej Polkowski (1939-2019)
Ilustracje:Mary GrandPré
Reżyseria:Ewa Ziembla
Lektor:Piotr Fronczewski
Wydawca:Harbor Point - Media Rodzina (2000-2012)
Serie wydawnicze:Kanon Książek Dla Dzieci i Młodzieży Lubię Książki
ISBN:83-7278-055-2 83-7278-110-9 978-83-7278-000-3 978-83-7278-011-9 978-83-7278-684-5 83-7278-000-3 83-7278-0000-5 978-83-7278-000-5
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo