Zombieland

Reżyseria:
Ruben Fleischer
Scenariusz:
Rhett Reese
Paul Wernick
Aktorzy:
Jesse Eisenberg
Woody Harrelson
Emma Stone
Abigail Breslin
Produkcja:
Columbia Pictures
Relativity Media
Gavin Polone
Kompozytor:
David Sardy
Zdjęcia:
Michael Bonvillain
Instytucje sprawcze:
Columbia Pictures
Relativity Media
Wydawcy:
Imperial CinePix (2009)
DVD Video (2009)
Sony Pictures Home Entertainment (2009)
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo

Plaga zamienia całą ludzkość w żądne krwi zombie. Zakażenia udało się uniknąć nielicznym. Wśród nich jest fajtłapowaty student Columbus, który boi się własnego cienia oraz uwielbiający gorące laski, nieustraszony Tallahassee. Razem muszą stawić czoła najbardziej przerażającemu wyzwaniu w swoim życiu, czyli zniesieniu wzajemnego towarzystwa. W walce o przetrwanie towarzyszą im Emma Stone i Abigail Breslin. Zombieland to zabójcza komedia, pełna wystrzałowej rozrywki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Columbus i Tallahassee spotykają się podczas apokalipsy zombie i postanawiają, że część podróży odbędą razem. Columbus ma zasady, które według niego świetnie nadają się na ten czas, a Tallahassee jest raczej wariatem, który działa spontanicznie i bardzo chce znaleźć ulubiony baton. Gdy na swojej drodze spotykają dwie dziewczyny, chcą im pomóc, jednak okazuje się, że to one przejmują dowodzenie. • Zombieland to komedia osadzona w czasach apokalipsy. Z jednej strony mamy krwiożercze zombie, które atakują znienacka, ale są dość bezmyślne i łatwo je wykiwać, a drugiej obserwujemy czwórkę ocalałych, którzy nie za bardzo potrafią się dogadać. Dzięki temu mamy wiele śmiesznych sytuacji, które sprawiają, że nie bardzo wiemy, jak zareagować – czy bać się, czy się śmiać. • Dużo dobrego daje też filmowi obsada. Jesse Eisenberg i Woody Harrelson to duet, który ogląda się doskonale, jest między nimi jakiś rodzaj chemii, która przeniosła się na plan Iluzji. I chociaż fabuła może nie jest wyjątkowo skomplikowana, to twórcy poutykali tu kilka ważnych rzeczy – jak zmianę, która dokonuje się w bohaterach, sposoby na przetrwanie czy tęsknotę za bliskimi ukrywaną w dość ciekawy sposób. • Zombieland to film, który może nie przypadnie do gustu fanom klasycznych produkcji z zombie, ale na pewno sprawi, że będą się oni dobrze bawić, oglądając tę mieszankę grozy i humoru.
    +2 wyrafinowana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo