Totalna magia

Tytuł oryginalny:
Practical magic
Autor:
Alice Hoffman
Tłumacz:
Danuta Górska
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2020)
Legimi (2020)
ISBN:
978-83-8125-734-3, 978-83-8125-829-6
978-83-8125-927-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

W tej rodzinie miłość jest przekleństwem… Wszystko zaczęło się w 1620 roku, kiedy Maria Owens została oskarżona o czary – ukarano ją za to, że pokochała niewłaściwego mężczyznę. Kilkaset lat później w Nowym Jorku lat 60., w świecie, który zmienia się z dnia na dzień, Susanna Owens wie, że trójka jej dzieci jest niebezpiecznie wyjątkowa. Trudna Franny, o skórze białej jak mleko i krwistoczerwonych włosach, nieśmiała i piękna Jet, która potrafi czytać w myślach, i charyzmatyczny Vincent, który odkąd nauczył się chodzić, pakuje się w tarapaty. Od samego początku Susanna wyznaczyła swoim dzieciom sztywne granice: żadnych wędrówek w świetle księżyca, czarnych strojów, kotów, kruków, świec ani podręczników czarnej magii. A przede wszystkim: żadnych ognistych romansów! Odwiedziny u ciotki Isabelle w Massachusetts otworzą dzieciom oczy na przeszłość ich rodziny. Na jaw wyjdą skrywane tajemnice i prawda o tym, kim naprawdę są. Po powrocie do Nowego Jorku każde z nich wejdzie na nową drogę i na swój sposób spróbuje uciec od rodzinnej klątwy. Czego by jednak nie robili młodzi Owensowie, nie mogą uniknąć miłosnych rozczarowań i uczuciowych zawodów. Dwie piękne siostry wyrosną na budzące lęk i podziw ciotki z „Totalnej magii”, a Vincent, ich ukochany brat, zostawi po sobie nieoczekiwane dziedzictwo... Bestseller „New York Timesa” Wybór Klubu Czytelniczego Reese Witherspoon! Książka polecana przez: „Publishers Weekly”, „New York Post”, „Popsugar”
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "W każdej z nas jest coś z wiedźmy" - ten cytat znajdziecie na okładce książki, której ekranizację, w której w główne role wcieliły się Nicole Kidman i Sandra Bullock, zapewne zna większość z Was. W Polce bowiem, książka na podstawie której powstał scenariusz wydana została dopiero niedawno, jako kontynuacja tytułu "Zasady magii". • Fabuła opowiada historię dwóch sióstr, osieroconych przez tragicznie zmarłych od uderzenia piorunem rodziców. I chociaż dzieli je niewielka różnica wieku (13 miesięcy) to pod względem wyglądu i charakteru stanowią swoje przeciwieństwa. • Starsza Sally to wycofana, poważna, odpowiedzialna brunetka, która przede wszystkim chciałaby wtopić się w tłum i być "zwyczajną". Po śmierci rodziców to właśnie Sally telefonuje do ciotek, przekazując im przykrą wiadomość i przekonując je do przygarnięcia dziewczynek do siebie. • A musicie wiedzieć, że od wieków wszystkie kobiety z rodu Owensów nie bez przyczyny noszą właśnie to nazwisko (niezależnie od nazwiska ojca). Każda z nich posiada w sobie pierwiastek magii i parając się czarami wiedzie życie czarownicy. • Kiedy więc dziewczynki przybywają do domu ciotek, rozpoczyna się dla nich zupełnie inna codzienność. Obie ciotki nie przykładają uwagi do racjonalnego odżywiania, odpowiedniego rytmu dnia czy innych "przyziemnych" spraw - tym zajmuje się właśnie Sally. Często też goszczą w swoim domu zrozpaczone, zakochane kobiety, które przychodzą po pomoc w swoich miłosnych problemach. Dziewczynki niejednokrotnie podpatrują magiczne rytuały (po jednym z nich Sally przestaje w ogóle jeść mięso) i przyrzekają sobie, że nigdy się nie zakochają. • Przyrzeczenie to nie obowiązuje jednak młodszej z sióstr Gillian. Ta pewna siebie, chodząca blond piękność co chwilę wpada w objęcia nowego ukochanego. Mimo ciągłych zmian partnerów nie ma w niej jednak wyrachowania - Gillian po prostu nieustannie zakochuje się na nowo. Często jednak lokuje uczucia w nieodpowiednich obiektach westchnień, co przysparza jej wiele kłopotów. • W swoje osiemnaste urodziny Sally opuszcza dom ciotek, z ówczesnym narzeczonych, którego zamierza poślubić. Sally poznaje wówczas Michaela - swojego przyszłego męża. Kiedy jednak Michael umiera, zostawiając żonę i dwie córki (tak historia zatacza koło), Sally wraz z nimi wyprowadza się z czarnych ścian domu ciotek pragnąc odciąć się od magii, czarodziejskich rytuałów i zacząć żyć "normalnie" tak, aby w końcu być akceptowaną przez społeczeństwo. Od dzieciństwa bowiem obie siostry cierpią prześladowania, szykany i odrzucenie przez mieszkańców miasteczka. • Niestety kolejne miłosne podboje Gillian sprowadzają na nie duże kłopoty. Okazuje się, że nie tak łatwo uciec od własnej tożsamości i przeznaczenia. • W głównej mierze fabuła książki odpowiada tej zekranizowanej. Znajduję jednak w niej kilka różnic. Przede wszystkim w książce bardziej skupiamy się na postaci Sally, gdzie w filmie na pierwszy plan wybija się przebojowa Gillian. W książce mam wrażenie, wewnętrzna potrzeba akceptacji przez otoczenie, którą odczuwa starsza siostra jest lepiej i pełniej przedstawiona, wraz z wątkiem małżeństwa z Michaelem. • Sama książka to przyjemna lektura, a jeśli lubicie magiczne wątki to na pewno Wam się spodoba. • Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta nakanapie.pl dzięki uprzejmości wydawnictwa Albatros
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Alice Hoffman
Tłumacz:Danuta Górska
Opracowanie graficzne okładki:Kasia Meszka
Wydawcy:Wydawnictwo Albatros (2020) Legimi (2020)
ISBN:978-83-8125-734-3 978-83-8125-829-6 978-83-8125-927-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo