Bon czy ton:

savoir-vivre dla dzieci

Autor:
Grzegorz Kasdepke
Ilustracje:
Ewa Poklewska-Koziełło
Wyd. w latach:
2004 - 2024
Wydane w seriach:
Audiobook
Książka do Słuchania
Audiobook - Biblioteka Akustyczna
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
savoir-vivre
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Kto komu powinien ustąpić miejsca w autobusie? Kto kogo powinien przepuścić w drzwiach? Co należy powiedzieć zaczynając, a co kończąc posiłek? W której ręce trzymać nóż, a w której widelec i jak w ogóle żyć, by być postrzeganym jako dobrze wychowany człowiek? Tyle jest tych wszystkich zasad i trudno się wśród nich połapać nie tylko dzieciom, ale i dorosłym. Bon ton czy też savoir-vivre warto poznawać od najmłodszych lat. Czym różnią się te dwa określenia? Praktycznie niczym z wyjątkiem tego, że savoir-vivre wymawia się znacznie trudniej. W każdym razie najważniejsze, by wiedzieć, jak zachowywać się w najrozmaitszych, bardziej lub mniej codziennych sytuacjach. Ta wspaniała książka w sposób zabawny i przewrotny nauczy dziecko zasad dobrego wychowania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Bon czy ton... savior-vivre dla dzieci Bon czy ton savoir-vivr dla dzieci savoir-vivre dla dzieci
Autor:Grzegorz Kasdepke
Ilustracje:Ewa Poklewska-Koziełło
Lektorzy:Anna Seniuk Jacek Kiss Leszek Filipowicz Janusz Zadura
Reżyseria:Ewa Szymańska
Opracowanie:Ewa Szymańska Andrzej Gmitrzuk
Tłumaczenie:Ewa Poklewska-Koziełło Andrzej Polkowski (1939-2019)
Reżyseria nagrania:Ewa Szymańska
Adaptacja:Ewa Szymańska
Dźwięk:Andrzej Gmitrzuk
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2004-2024) Audio Liber (2010-2021) NASBI (2020) IBUK Libra (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) Legimi (2014-2020) Biblioteka Akustyczna - Virtualo (2011-2017) Audioteka.pl Latvijas Zinatnu akademija - Literaturas folkloras un makslas instituts
Serie wydawnicze:Audiobook Książka do Słuchania Audiobook - Biblioteka Akustyczna
ISBN:9788360947 9783894092757 83-89409-27-5 978-83-272-4666-0 978-83-60638-30-9 978-83-60946-33-6 978-83-60946-35-0 978-83-61224-25-9 978-83-7672-007-4 978-83-7672-919-0 978-83-7878-193-6 978-83-8208-031-5 978-83-8208-278-4 978-83-8208-928-8 9768360946350 83-61224-25-9 897-83-7672-007-4 978-83-89409-27-5 987-83-7672-007-4 978-83-89409-27-57 9788-83-7672-007-4
Autotagi:audiobooki bajka beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania poradniki poradniki i przewodniki powieści proza publikacje popularnonaukowe rodzina savoir-vivre zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 113 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo