Psychologia:

kluczowe koncepcje

Tytuł oryginalny:
Psychology
core concepts,
Inne tytuły:
Psychologia osobowości
Psychologia [4],
Autorzy:
Robert Lee Johnson
Vivian McCann
Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Tłumaczenie:
Joanna Kowalczewska
Aleksandra Wilkin-Day
Aleksander Wojciechowski
Redakcja:
Maria Materska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

"Psychologia. Kluczowe koncepcje" to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie IV, "Psychologia osobowości", czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki kształtują osobowość? Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, by zrozumieć siebie i innych? Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? Czym jest psychoterapia? Autorzy opisują najważniejsze teorie osobowości. Przedstawiają także ewolucję poglądów na źródła i terapię zaburzeń psychicznych. Odwołując się do klasyfikacji DSM-5, przybliżają wiedzę na temat podstawowych kategorii zaburzeń psychicznych oraz opisują dostępne nauce metody ich leczenia. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, analizować takie zagadnienia, jak dylemat osoba-sytuacja, etyczne aspekty badania przeprowadzonego przez Rosenhana w szpitalach psychiatrycznych czy praktyka psychologiczna oparta na dowodach naukowych. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy "efekt Mozarta" naprawdę działa? [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia osobowości Psychologia [4], core concepts,
Autorzy:Robert Lee Johnson Vivian McCann Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Tłumaczenie:Joanna Kowalczewska Aleksandra Wilkin-Day Aleksander Wojciechowski
Redakcja:Maria Materska
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
ISBN:978-83-01-16237-5 978-83-01-16242-9 978-83-01-16396-9 978-83-01-16397-6 978-83-01-19556-4 978-83-01-19558-8 978-83-01-19562-5 978-83-01-19564-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo