Przygody wielkiego wezyra Iznoguda

Tytuł oryginalny:
Grand vizir Iznogoud
Inne tytuły:
Iznogud - wakacje kalifa
Iznogud - żrący dżin
Autor:
René Goscinny (1926-1977)
Ilustracje:
Jean Tabary
Scenariusz:
René Goscinny (1926-1977)
Tłumacz:
Marek Puszczewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-3591-8
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
Więcej informacji...
5.0

Komiks, pierwszy zbiorczy tom przygód bohatera. Iznogud to niewielki wzrostem, ale wielce ambitny wezyr. Nie wystarcza mu stanowisko głównego zausznika władcy Bagdadu, dlatego nie cofnie się przed żadnym łotrostwem ani najokropniejszą zdradą, aby zostać kalifem w miejsce kalifa. Razem ze swoim sługą Pali Bebehem każdego dnia knuje, jak odebrać tron łatwowiernemu Harunowi Arachidowi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna komedia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Iznogud - wakacje kalifa Iznogud - żrący dżin Przygody wielkiego wezyra Iznoguda 1 Spiski wielkiego wezyra Iznoguda Iznogoud et les vacances du calife Iznogoud l'infâme Complots d'Iznogoud
Autor:René Goscinny (1926-1977)
Ilustracje:Jean Tabary
Scenariusz:René Goscinny (1926-1977)
Tłumacz:Marek Puszczewicz
Wydawca:Wydawnictwo Egmont Polska
Serie wydawnicze:Klub Świata Komiksu
ISBN:978-83-281-3591-8
Autotagi:druk film i wideo ikonografia książki literatura
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo