ilustrowała Ewelina Jaślan-Klisik

Inne tytuły:
Królik Franek i straszny strach/ Marta Krzemińska
Autor:
Marta Krzemińska
Ilustracje:
Ewelina Jaślan-Klisik
Wydawca:
Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal
Wydane w seriach:
Królik Franek
ISBN:
9788328065673
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Fela namawia rodzinę na wspólne wyjście na basen, ale Franek nie ma na to ochoty, bo się boi wody. Nie lubi być mokry i nie lubi, kiedy woda ochlapuje mu twarz. W wannie przy myciu głowy królik zasłania sobie twarz ręcznikiem, a w basenie nie będzie miał takiej możliwości. Mówi mamie, że nigdzie nie pójdzie. Mama stara się go zachęcić, opowiada mu, że jest tam brodzik ze zjeżdżalnią i że można się tam świetnie bawić. Franek wyobraża sobie, że w wodzie mieszka groźny stwór i tym bardziej nie chce iść na basen. Kiedy po okiełznaniu przez mamę i tatę wizji wodnego potwora udaje namówić się Franka na basen, królik przekonuje się, że w wodzie można się świetnie bawić.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ładne ilustracje , wszystko Ok :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo