Morderstwo ma motyw

Tytuł oryginalny:
Murder has a motive
Autor:
Francis Duncan (1914-1988)
Tłumacz:
Tomasz Bieroń ...
Wyd. w latach:
2009 - 2023
ISBN:
978-83-8116-639-3, 978-83-8116-687-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (3 głosy)

Klasyczny brytyjski kryminał w stylu Agathy Christie

Kiedy Mordecai Tremaine wysiada z pociągu na stacji Dalmering, morderstwo jest ostatnią rzeczą, która kojarzy mu się z sielankowym krajobrazem. Okazuje się jednak, że ta urokliwa angielska miejscowość skrywa wiele tajemnic.

Próby do amatorskiego przedstawienia teatralnego pod tytułem „Morderstwo ma motyw” idą pełną parą, lecz prawdziwy dramat rozgrywa się poza sceną. Jedna z organizatorek spektaklu zostaje znaleziona martwa i Tremaine, jako detektyw amator i gorliwy badacz ludzkiej natury, nie może się oprzeć pokusie, by pomóc policji w rozwiązaniu zagadki.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobra klasyka kryminału, ciekawe postacie, atmosfera Agathy Christie.
  • Fani twórczości Agathy Christie z całą pewnością powinni sięgnąć po najnowszą propozycję wydawnictwa @zysk­_wyd­awni­ctwo­ 📖 opisującą perypetie detektywa amatora - Mordecai'a Tremaine'a. • Akcja rozgrywa się w malowniczym, małym miasteczku Dalmering (w latach 40. XX wieku), do którego główny bohater przybywa na zaproszenie przyjaciół. • Dopiero na miejscu dowiaduje się, że poprzedniej nocy dokonano zabójstwa jednej z organizatorek przedstawienia, o tym samym tytule co książka, w którym aktorami są mieszkańcy miasteczka. Tremaine, jako wielki miłośnik kryminalnych zagadek i znawca ludzkiej natury, postanawia pomóc policji w ujęciu sprawcy. Dodatkowo sytuację ułatwia mu fakt, że śledztwo prowadzi jego przyjaciel ze Scotland Yardu. • Wraz z rozwojem akcji dowiadujemy się coraz bardziej intrygujących informacji na temat mieszkańców tego z pozoru spokojnego miasteczka. Liczba podejrzanych o dokonanie zbrodni rośnie, a sytuacji nie ułatwia fakt popełnienia kolejnych morderstw. • Znajdziecie tu bardzo dobrze zarysowany klimat brytyjskich kryminałów. Tajemniczość, lekka mroczność, zbrodnie dokonywane pod osłoną nocy (z użyciem noża), podejrzani bohaterowie (często prowadzący podwójne życie) - to wszystko bardzo dobrze zagrało na kartach tej powieści. I punkt kulminacyjny- nawiązujący do teatru 🙂 • Polecam tę pozycję fanom klasycznych kryminałów 👍
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Francis Duncan (1914-1988)
Tłumaczenie:Tomasz Bieroń Katarzyna Okrasko Carlos Marrodan Casas
Wydawcy:Legimi (2023) Zysk i Spółka Wydawnictwo (2019-2023) NASBI (2019) ebookpoint BIBLIO (2019) Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2009)
ISBN:978-83-8116-639-3 978-83-8116-687-4
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo