Ilustrowane karty do nauki zachowań społecznych

Autor:
Paulina Pawłowska
Wydawca:
Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2021-2023)
ISBN:
590-737743-143-5
Autotagi:
druk
gry planszowe
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne

Zachowań społecznych, jak wielu innych rzeczy, musimy się uczyć. Z pomocą w nauce przychodzi zestaw "Ilustrowane karty do nauki zachowań społecznych". Może on służyć jako pomoc terapeutyczna, ale można go wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 7–14 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Dzięki zestawowi dzieci uczą się rozróżnienia zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowanych i sprawdzają, jak dane zachowanie może wpływać na relacje z innymi. Ćwiczenia można wykorzystywać na dwa sposoby. W pierwszym używa się kart z ilustracjami zachowań społecznych, kart z opisami zadań i pytaniami oraz plansz z określeniami częstotliwości, a zadaniem dziecka jest wylosowanie zadania, a następnie wykonanie go przy użyciu kart z ilustracjami lub plansz częstotliwości. Drugi sposób na ćwiczenie to losowanie żetonów z opisami sytuacji, odnalezienie kart zachowań i podanie sposobów zachowania, negatywnego i pozytywnego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo