Bezu-bezu i spółka

Autor:
Grzegorz Kasdepke
Ilustracje:
Joanna Jung
Wyd. w latach:
2019 - 2020
Wydane w seriach:
Z Parasolem
ISBN:
978-83-7672-619-9, 978-83-8208-941-7
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Zbiór prześmiesznych opowiadań Grzegorza Kasdepke, w których wspomina swoje pierwsze lata w szkole podstawowej. Ta książka aż kipi od absurdalnych pomysłów małych chłopców, przesycona jest ich niewymuszonym poczuciem humoru i swoistym dla ich wieku sposobem widzenia świata. Znajdziecie tu także kilka fotek z młodości autora, które bardzo uwiarygadniają tę opowieść…

Prawie każdy ma swoim domu wehikuł czasu – choć nie wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Bo też niełatwo go rozpoznać. Czasami jest to album ze zdjęciami, czasami pudło ze szpargałami, bywa, że i kolekcja zakurzonych kasztanów, muszelek i żołędzi. Ja sięgnąłem po czarno-białe fotografie sprzed prawie czterdziestu lat i przeniosłem się do swego dzieciństwa. Rany boskie, jacy my, dzisiejsi dorośli, byliśmy wtedy niemądrzy!…

Grzegorz Kasdepke

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka Super dla 6latka polecam
  • Grzegorz Kasdepke – tego autora nie trzeba specjalnie przedstawiać. To ulubieniec dzieci i rodziców, laureat wielu nagród i wyróżnień literackich, m.in. Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego, wyróżnienia Polskiej Sekcji IBBY, wyróżnienia za najlepszą Książkę Roku plebiscytu Wirtualnej Polski. Był również redaktorem naczelnym Świerszczyka. Któż nie zna detektywa Pozytywki, Kuby i Buby czy opowiadań o zasadach dobrego wychowania („Bon czy ton. Savoir vivre dla dzieci”). • Ostatnio pojawiła się nowa książka pt. Bezu-Bezu i spółka. Książka szczególna, bowiem tym razem narratorem w pierwszej osobie jest sam autor, który przywołuje swoje wspomnienia ze szkolnych lat. Bohaterami krótkich opowiadań są chłopcy: Bezu-Bezu (od nazwiska Bezubicki i termita wydającego dźwięk bez-bez-bez z kreskówki o psie Huckleberrym), Żuczek, nazywany tak od błyszczącej kurtki, i Krzysiu Olechno, mający doskonale okrągłą głowę. Wszystkich chłopców łączy niechęć do szkoły, nauki, czytania książek oraz ortografii. Ale cechuje ich też ogromna ciekawość świata. Autor w bardzo dowcipny sposób opisuje problemy, z jakimi borykają się dzieci na co dzień i jak próbują je rozwiązać. Na przykład dlaczego pani nauczycielka boi się kalorii i co to takiego te kalorie, czy wewnątrz pobliskiej górki znajduje się skarb lub co robić na szkolnej dyskotece, jeżeli kompletnie nie umiemy tańczyć. Ogromnym wyzwaniem dla przyjaciół były też relacje z dziewczynami. Niepewność, wręcz strach przed płcią piękną doprowadzał ich do irracjonalnych zachowań. • Wartka akcja opowiadań, wyraziste postaci oraz przygody chłopców opisane z dużą dozą humoru to zalety tej książki. Dodatkowym atutem są świetne ilustracje Jony Jung. Polecam dla dzieci w wieku od 7 do 9 lat. • Ewa Strach • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Grzegorz Kasdepke
Ilustracje:Joanna Jung
Wydawcy:NASBI (2020) Legimi (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) Wydawnictwo Literatura (2019-2020) IBUK Libra (2019)
Serie wydawnicze:Z Parasolem
ISBN:978-83-7672-619-9 978-83-8208-941-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo