O psie, który jeździł koleją

Autor:
Roman Pisarski (1912-1969) ...
Ilustracje:
Ewa Bogucka-Pudlis
Stanisław Rozwadowski (1923-1996)
Wyd. w latach:
1970 - 2017
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...
4.4 (10 głosów)

W latach 50. ubiegłego wieku żył we Włoszech wyjątkowy pies. Lampo, kundelek o niebywałych umiejętnościach - potrafił samodzielnie podróżować koleją. Zawsze trafiał tam, gdzie chciał. Ta prawdziwa historia stała się kanwą opowieści, którą napisał Roman Pisarski. "O psie, który jeździł koleją" to książka opowiadająca o losach Lampo i ludzi, których spotykał na swej drodze. [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "O psie który jeździł koleją" jest cudowną, piękną i bardzo poruszającą historią o bohaterskim psie i wielkiej sile miłości i przywiązania pomiędzy nim a jego panem i jego rodziną. Jest to wspaniała lektura dla młodego czytelnika, napisana prostym językiem. Po raz kolejny przekonujemy się jak wielka jest wierność psa i jego miłość do ludzi, którzy otaczają go opieką, do jego rodziny. Pies to naprawdę największy przyjaciel człowieka, zdolny do wszelkich poświęceń, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Na końcu to aż łzy popłynęły mi z oczu.😭 Uważam, że psi bohater Lampo zasłużył na to, aby o nim nie zapomnieć i cieszę się, że jest to szkolna lektura. Historia tego niezwykłego psa zdarzyła się naprawdę i polecam przeczytać ją każdemu, i dzieciom i dorosłym 💞
  • Przepiękna książka, która zapada w pamięć każdemu, komu nie jest obojętny los zwierząt. Chyba pierwsza powieść w moim życiu, która zrobiła na mnie tak duże wrażenie! Warto, by zapoznało się z nią każde dziecko!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Roman Pisarski (1912-1969) Ewa Bogucka-Pudlis Katarzyna Bilska
Ilustracje:Ewa Bogucka-Pudlis Stanisław Rozwadowski (1923-1996)
Opracowanie:Lucyna Szary
Wydawcy:Wydawnictwo Edukacyjne Greg (2017) Wydawnictwo Sara (2001-2004) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1995) Wydawnictwo Editions Spotkania (1992-1994) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1992) Krajowa Agencja Wydawnicza RSW Prasa Książka Ruch (1989) Krajowa Agencja Wydawnicza (1980-1989) Biuro Wydawniczo Propagandowe (1973) Biuro Wydawniczo-Propagandowe RSW Prasa Książka Ruch (1973) Biuro Wydawnicze Ruch (1970)
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Lektury Szkolne - Sara Obowiązkowe Lektury Szkolne klasa 3 Lektura (Greg) Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza Lektury z Opracowaniem Lektury z Opracowaniem - Kama
ISBN:83-03-00397-6 83-7297-292-3 83-85195-72-6 83-86235-57-8 978-83-7297-013-8 978-83-7297-708-3 978-83-7517-654-4 978-83-7297-013-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika historia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 70 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo