21 lekcji na XXI wiek

Tytuł oryginalny:
21 lessons for the 21st century
Inne tytuły:
Dwadzieścia jeden lekcji na dwudziesty pierwszy wiek
Autor:
Yuval Noah Harari
Tłumacz:
Michał Romanek
Lektor:
Roch Siemianowski ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2018-2024)
Legimi (2018-2023)
NASBI (2018)
ebookpoint BIBLIO (2018)
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...
4.3 (23 głosy)

Jakie wyzwania stawia przed ludzkością teraźniejszość?

Nowa książka autora światowych bestsellerów Sapiens i Homo deus. Krótka historia jutra.

Yuval Noah Harari, słynny izraelski historyk i wizjoner, w swej najnowszej książce skupia się nie na przeszłości ani na możliwej przyszłości gatunku ludzkiego, lecz na problemach, w obliczu których stoimy obecnie.

21 lekcji na XXI wiek to zaproszenie czytelnika do wzięcia udziału w debacie na temat naszych czasów. Harari z właściwą sobie lekkością, w krótkich rozdziałach, omawia i analizuje zjawiska, które dziś definiują cywilizację homo sapiens i wpływają na jej losy.

Donald Trump, Brexit, fake newsy, biotechnologia, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość, dewastacja środowiska naturalnego, kryzys uchodźczy, terroryzm, schyłek liberalizmu. Co te zjawiska naszej codzienności mówią o człowieku i współczesnym świecie?

Harari, jak zwykle, stawia prowokacyjne pytania, ale i udziela błyskotliwych odpowiedzi, dzięki którym nasz coraz bardziej rozpędzony XXI wiek wydaje się choć trochę pojmowalny przez ludzki rozum.

Książka 21 lekcji na XXI wiek zamyka hat trick Harariego... Jak zawsze jego tekst jest niezwykle elegancki, ludzki, ujmujący, a często też ironiczny.

Caroline Sanderson, „The Bookseller”

AUDIOBOOK W INTERPRETACJI ROCHA SIEMIANOWSKIEGO

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lektura pobudzająca myślenie. • Zawiera wiele cennych spostrzeżeń, zaskakujących informacji, interesujących refleksji. Wiele tu też lania wody, rozdrabniania i wielokrotnego tłumaczenia kwestii już raz dobrze wyłożonych. Wiele kontrowersji. I prawd, półprawd, postprawd. • Niektóre rozdziały napisane lepiej, bardziej spójnie i błyskotliwiej, inne gorzej. Bardzo nierówny styl, jednak szeroka perspektywa i ogrom wiedzy (nawet, jeśli ostatecznie ją odrzucimy) zasługują na atencję. • Wątpię, by któremukolwiek historykowi czy myślicielowi udało przedłożyć taki natłok informacji i przemyśleń zgrabniej i ciekawiej niż temu autorowi.
  • Baaardzo ciekawa pozycja czytelnicza.
  • Wspaniała, błyskotliwa i wnikliwa analiza naszej sytuacji na planecie Ziemia... Nie bójcie się tych "lekcji". To nie szkolne nudy (jak niestety większość podręczników do historii). To zastrzyk wiedzy i adrenaliny!
  • Jestem zawiedziona.....przeczytałam już wszystko wydane w polskim tłumaczeniu. Może to przesyt ale to w kółko to samo.
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
kateryna.lst
Opis
Inne tytuły:Dwadzieścia jeden lekcji na dwudziesty pierwszy wiek Dwadzieścia jeden lekcji na XXI wiek
Autor:Yuval Noah Harari
Tłumacz:Michał Romanek
Lektorzy:Roch Siemianowski Michał Romanek
Wydawcy:Wydawnictwo Literackie Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2018-2024) Legimi (2018-2023) NASBI (2018) ebookpoint BIBLIO (2018)
ISBN:978-83-08-06585-3 978-83-08-06596-9 978-83-08-06597-6 978-83-08-06712-3 978-83-08-07461-9 978-83-08-07469-5 978-83-08-08312-3 978-83-08-08372-7
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana MP3 nagrania publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 46 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo