Jeż

Autor:
Katarzyna Kotowska
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2019)
Media Rodzina (2010-2013)
Biblioteka Narodowa (2002-2005)
Wydawnictwo Egmont Polska (1999-2004)
Wydane w seriach:
Lubię Książki
kanon książek dla dzieci i młodzieży
Czytak Larix
Lista Honorowa Hansa Christiana Andersena
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
4.4 (5 głosów)

Kobieta i Mężczyzna adoptują "jeża" - kolczaste dziecko, zamknięte w sobie, nie umiejące okazywać uczuć, nieufne wobec świata. Pod wpływem czułości i opieki przybranych rodziców mały "jeż" traci kolce, daje się przytulić... O adopcji nikt tak dotąd nie pisał. Autorka posłużyła się piękną metaforą aby opisać sprawy trudne, bolesne, obce dziecięcemu doświadczeniu. Poetycki język książki sprawił, że mały czytelnik jest w stanie pojąć problem adopcji i odczytać humanistyczne przesłanie książki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Chwytająca za serce i na wskroś przenikająca odbiorcę opowieść o tworzeniu się więzi i uczuć pomiędzy rodzicami a dzieckiem. Pokazuje nie tylko piękno i niezwykłą wartość tej najważniejszej w życiu każdego człowieka relacji, ale też trudy jej towarzyszące. • Jest to o tyle niezwykła pozycja, że temat dotyczy adopcji. Proces ten jest przedstawiony w sposób zrozumiały dla dziecka. Tytułowa postać Jeża, a właściwie małego chłopca Piotrusia, to najbardziej wzruszające przedstawienie człowieka skrzywdzonego brakiem relacji, jakie dotychczas spotkałam w literaturze. W dodatku człowiek ten to malutkie, niewinne niczemu dziecko. Metaforyczne zobrazowanie go jako chłopca powoli gubiącego swoje kolce jest tak wymowne, że bardziej się nie da. Ciężko tak naprawdę ubrać w słowa to, co czuje się i myśli, obcując z tą książką. • "Jeż" w pełni zasługuje na otrzymane tytuły i zaszczytne miejsca na różnych listach czytelniczych, ale przede wszystkim na poznanie i docenienie przez każdego czytelnika, niezależnie od jego osobistej historii.
  • Polecam • Wzruszająca historia relacji rodzic/dziecko adoptowane- oczami rodziców adopcyjnych. Pięknie zobrazowane
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Katarzyna Kotowska
Lektor:Małgorzata Kubisiak
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2019) Media Rodzina (2010-2013) Biblioteka Narodowa (2002-2005) Wydawnictwo Egmont Polska (1999-2004)
Serie wydawnicze:Lubię Książki kanon książek dla dzieci i młodzieży Czytak Larix Lista Honorowa Hansa Christiana Andersena
ISBN:83-237-0274-8 83-237-1800-8 978-83-237-1639-6 978-83-237-1723-2 978-83-7278-416-2 9788323716390 83-237-800-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 51 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo