Rozgwiazdo, gdzie jesteś?

Tytuł oryginalny:
Where's the starfish?
Wydawca:
Dwukropek (2018)
ISBN:
978-83-7874-872-4
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna SCK w Mielcu - Katalog księgozbioru
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Autor: Stephane Barroux • Tytuł: Gdzie jesteś, rozgwiazdo? • Wydawnictwo: Dwukropek • Liczba stron: 24 • W oceanie znajduje się wiele stworzeń. Czy uda się odnaleźć wśród nich rozgwiazdę, ośmiornicę i błazenka? Czy pośród innych kolorowych ryb łatwo będzie rozpoznać, które z nich należy wskazać? A co się stanie, gdy oprócz ryb w oceanie zaczną się pojawiać też inne rzeczy, które nie należą do tego podwodnego świata? • Gdzie jesteś, rozgwiazdo? Stephane’a Barrouxa to książeczka dla najmłodszych. Składa się w większości z rysunków. Jedyny tekst, który w niej wydrukowano, opisuje ryby, które należy odnaleźć na kartach tej pozycji. • Z obrazków autorstwa Barrouxa można zbudować opowieść. Niepotrzebne są słowa i tekst. Widzimy, że w oceanie zaczynają pojawiać się śmieci. Z każdą kartą jest ich coraz więcej, aż w końcu wypychają one zwierzęta poza margines. Nie można tego tak zostawić. Skoro ludzie pozbyli się śmieci, wrzucając je do oceanu, ryby postanawiają je oddać i wypychają je na ląd. • Z jednej strony książeczka jest przeznaczona do zabawy, ponieważ dzieci mają za zadanie odszukać na każdej stronie trzy stworzenia. Muszą wskazać, gdzie znajdują się rozgwiazda, błazenek i ośmiornica. Z drugiej jednak strony książka ma też walor edukacyjny. Pokazuje dzieciom, jak ludzie zanieczyszczają oceany, uwrażliwia na problem zaśmieconego środowiska i wypychania zwierząt z ich naturalnego środowiska. Każda karta pokazuje, jak sytuacja się pogarsza. • Obrazki są kolorowe, proste i bardzo ładne. Przyciągają spojrzenie i na pewno spodobają się maluchom. W przeciwieństwie do śmieci, które są ciemne, mają brzydkie kolory, ryby posiadają wiele barw i po prostu cieszą oko. W tej kolorowej feerii trudno czasem od razu odszukać konkretne gatunki, które maluch ma wskazać. • Gdzie jesteś, rozgwiazdo? to pozycja dla najmłodszych, przy której nie tylko będą się dobrze bawić, lecz także się czegoś nauczą. To książka, która daje do myślenia i może przyczynić się do zmiany nawyków i większego zwracania uwagi na to, co robimy. Myślę, że jest świetnym pretekstem do wspólnej rozmowy na temat zanieczyszczenia środowiska.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo