Nie ufaj nikomu

Autor:
Filip Lewicki
Wydawcy:
Wydawnictwo Psychoskok (2018)
IBUK Libra (2018)
Legimi (2018)
ISBN:
978-83-8119-125-8, 978-83-8119-126-5
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.0

Pozycja, na którą składają się różnorodne wątki i w której splatają się problemy od jednostkowych do społecznych. Owo połączenie tworzy jednak spójną całość, wartościową zwłaszcza dlatego, że będąc powieścią w gruncie rzeczy sensacyjną, nie traci z horyzontu innych perspektyw. I tak zazębiają się ze sobą wątki erotyczne, rodzinne, kryminalne, egzystencjalne, gangsterskie – by wymienić tylko niektóre spośród wielu. Dzieje bohatera, Vasilija, poznajemy od początku, od historii jego rodziców. Jego zawiłe losy tłumaczą poszczególne rysy osobowości, która sama w sobie jest bardzo ciekawie zarysowana – bohater jest bowiem postacią w najwyższym stopniu niejednoznaczną, zarówno w wymiarze etycznym, jak i charakterologicznym. To postać, którą nieustannie kształtuje wielokulturowy tygiel, w jakim się obraca. Czynnikiem inspirującym wszelkie działania Vasilija jest zadanie, które sam sobie narzucił – oddawanie złoczyńców w ręce sprawiedliwości. Fabułę ponadto kształtuje podążanie za tajemniczym symbolem, który przewija się przez lwią część życia bohatera. Czy jednak uda mu się rozwiązać dręczącą go zagadkę...? '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przestępstwa, zabójstwa, kryminalne sprawy i nieprawdopodobne zdarzenia - to wszystko mieści się w tej niewielkiej książce, która ma nas przenieść w brudny i brutalny świat. • "Nie ufaj nikomu" to książka należąca do gatunku książek sensacyjnych i kryminału. Z zasady powinna to być lektura z wartką i w miarę możliwości oryginalną akcją oraz przewrotnymi wydarzeniami, które zachęcą czytelnika do zagłębienia się w opisywanej historii. Tutaj jednak, oprócz wartkiej akcji nie znalazłam niczego, co przyciągnęłoby moją uwagę na dłużej. Z każdą stroną miałam wrażenie, że czytam spisane w jednym utworze wszystkie filmy sensacyjne jakie zostały zekranizowane. Vasilij to główny bohater tej powieści, był w wojsku, jest przestępcą, później rozprawia się z wrogami. Jest wykreowany wręcz na superbohatera, który potrafi przechytrzyć nawet najbardziej wykwalifikowanych ochroniarzy i najgroźniejszych bandytów. Jego życie prywatne jest tutaj lekką wstawką, po to by dać odpocząć czytelnikowi od jego sensacyjnego życia. Jeśli szukacie mocno przerysowanej akcji, nad wyraz przypominającej największe produkcje filmowe i macie chwilkę czasu na zresetowanie umysłu to będzie dobra książka. Dla mnie niestety taka się nie okazała, a fakt - zapowiadało się bardzo fajnie. Wymierzanie zemsty, porachunki gangsterskie i te wszystkie inne fascynujące elementy mogły zlać się w jedną genialną całość. Jednak zabrakło mi w tej książce elementu wyważenia wszystkich przeżywanych przez głównego bohatera akcji. Myślę, że gdyby autor nie utworzył tylu nieprawdopodobnych sytuacji, książka byłaby bardziej realna i prawdziwa w odbiorze. A tak, otrzymujemy sensacyjną fantastykę, która mnie niestety nie porwała. • Myślę, że książka przypadnie do gustu osobom, które lubią dużą ilość niesamowitych wydarzeń, które napędzają akcję, jednak sprawiają jednocześnie wrażenie przesytu. Książka miała potencjał, który nie do końca został wykorzystany.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo